Mera kalas!

Finfina dagar med rejält firande. Tacksam och glad för alla fina människor jag har omkring mig! Igår jobbade jag dock och hann bl a avverka fem möten av olika karaktär. Roligt men man blir kanske en aning stressad av att omfokusera. Nu gick det ändå bra tack vare bra input.
 

Under Rotarylunchen föreläste Fredrik Lindblad från Gaja Leadership om just ledarskap. Att varje människa är en ledare blev också en självklar slutsats. Men hur leder vi? Andra och oss själva?


Det egna ledarskapet är ju väldigt viktigt. Kan man inte leda sig själv blir det ju knepigt att överföra tankar till andra - så självinsikt är en grundförutsättning. Jag tycker att det här är väldigt intressant och funderar på att kanske gå en av deras utbildningar i höst. Bra föreläsning var det i alla fall! 

När kvällen kom skulle syrran med familj komma och hänga och fira min födelsedag lite i förskott. Alla var trötta och vi gjorde det absolut bästa av allt; hämtade mat, laddade ned film och hamnade i soffan. En riktig myskväll!


Fick den här fantastiska vasen ur serien Limelight av Kosta Boda och jag har flera andra skålar i serien så jag blev jätteglad! Att den sedan fylldes med underbara pioner gjorde den inte mindre vacker. Tusen tack!


Sedan såg vi den animerade filmen "Sing" som var så sjukt rolig, musikalisk, svängig och bara hade allt! Jodå, det är en barnfilm men man får passa på när man har några barn på besök... Haha!


Sekretararen/krokodilen skulle ha kunnat vara Emma... Ja, vilka karaktärer. Jag rekommenderar den verkligen till alla åldrar! Låtarna är också så bra och det hela avslutades med att vi skakade loss på golvet. En riktig partykväll som slutade 20.00. Helt perfekt!

Och tro det eller ej, jag hade så roligt att jag t o m glömde ta fram kameran! Kanske ett bra tecken det också. Och i den här bloggen finns inte en enda selfie....??!! Håller jag på att tackla av? Kanske blir så när man fyller 27... Haha!


Idag skulle vi ju fira på rätt dag och hade bjudit Ulfs familj och mamma på en grillunch. Nu var det inte bara min dag som skulle firas. Johan tog examen igår efter ett år med entreprenörsutbildningen No Plan B och svärfars firar 65-årig bröllopsdag!


Mamma har ju fyllt 80 och maken fick serva med bubbel!


Dubbelfoto?


Svärfars fick också en utflykt i present och det är nog det roligaste man kan få när man faktiskt haft ett helt liv på sig att skaffa sig det man behöver.


Svägerskan Berith tar för sig av det grillade.


Och visade också bilder för mamma. Det är ju kul att kolla in gamla bekanta.


Krondiamantbröllopsparet! Imponerande!

Efter tårta och fortsatt surrande blev vi till slut ensamma och ganska trötta. Vi softade lite och gjorde en enkel middag på en del av resterna.


Club Sandwich i uterummet blev helt rätt.


Maken har hållit god min hela dagen och var väl värd den här stouten. Tack för fina presenter, roliga böcker och kaffe på sängen!


Barnen har naturligtvis skickat både kort (det här är ju underbart!) och presentkort på brunch och shopping i Göteborg dit vi åker om ett par veckor. Tack älskade familjen för allt!

Och massor med blommor har jag fått! Den här buketten kom från Åsa och dessutom har jag fått underbar Dipladenia, blomsterarrangemang och fina Mårbackapelargoner. Lovely! Tack alla!!
 
Nu ska jag äta en sista tårtbit och sedan tror jag det blir en sockerfri månad. Känns som om jag har firat hela maj med diverse onyttigheter. Önskar alla en fortsatt fin helg och tackar för idag!