Back on track!

Riktigt fin dag igår! Ja, kanske inte jättevarmt men det kom ingen nederbörd och jag kunde ett par maskiner tvätta sängkläder och allt torkade samma dag. Det får väl betecknas som en helt ok försommardag? Haha!


Kraven är inte högt ställda och jag är nöjd så fort den här finingen tittar fram!


Fick också besök av finaste Anna som jag längtat så mycket efter att träffa! Hon och familjen har flyttat och vi har båda haft häcken full. Vi har mycket gemensamt - från kärleken till mineralvatten på burk till syn på livet. Puss och tack för blomman - men mest för att du kom! <3


Avslutade dagen med middag i uterummet och jag tog fram japanska grillen igen. Ett par öppna fönster är inte fel om man inte vill bli inrökt men det funkar fantastiskt bra.


Mysigt att sitta och grilla lite eftersom det går åt. Igår blev det kyckling och färska korvar till en sallad med blomkål och lite annat gott. 


Måste också passa på att presentera min favoritdessert som kommer från Ica Maxi men är en otroligt god Chokladmoussetårta som jag gärna serverar med vaniljkvarg, frukt och bär. Igår blev det maken som fick resterna från mitt kalas då jag själv unnar mig en sockerfri juni.

Igår sökte jag också reda på mina Limelight-skålar och fat som får komplettera den fina vasen! Bra att ställa undan saker så blir de som nya igen.
 
Nu jobbar jag idag, kyligt väder ute men vi planerar att avsluta dagen i uterummet med lite middag och eld i kaminen. Man får väl hjälpa sommaren på traven... 
 
 Avlsutar med att lägga upp länken där tydliga besked ges om Kulturhuset Längtar!