Pop & visfestival!

Igår gjorde jag en kortare utflykt till Sävenäs där årets pop- och visfestival gick av stapeln (Bosse Fuhrman säger att det bara är båttävlingar som kan gå av stapeln men det struntar jag i... haha!). Jag var inte kvar hela kvällen men hann träffa mycket folk och se och höra flera fina inslag. Kul är det att Linge m fl gör arrangemang ute i Skelleftehamn - och att det också kommer folk!
 

När jag kom dit hängde regnmolnen över scenen - men blåste bokstavligen bort då vinden friskade i rätt rejält.


Kul att se "Mäkla" och ett gäng fina musiker kompa Maja Stenberg i ett knippe låtar av Bruno Mars, Gavin DeGraw m fl.


Sedan gjorde fantastiska Saga ett framträdande tillsammans med maken Hans på gitarr. Fint och strålande och underbart - som vanligt! Här sjunger hon Pugh Rogefeldst "Små lätta moln..." och himlen blev klarblå!


Jag var också på plats för att se bästa Kågis kompa Mika tillsammans med hennes pappa Johan Nilsson och utmärkte trummisen Andreas Persson. De spelade och sjöng låtar av Allan Edwall som passade alldeles fantastiskt bra en sommarafton vid havet. 


Det var så härligt att se att scenen (åtminstone under den tid jag var där) dominerades av begåvade tjejer som tog för sig. Imponerande bra! Den fjärde ut var Julia Åshjelm och hennes starka röst passade bra till låtar av Adele och Duffy. 


Sista gänget ut (för min del) var Mandolinkillen med lika begåvade vänner. Irländska låtar och en del gamla slagdängor av Rod Stewart passade bra!


Och medan pappa spelade trummor på scenen kollade den här coola killen in omgivningarna i keps, tutte och hörselkåpor. Smart!

Sista låten med bandet gjorde Wiking ett gästspel och visade att han är en lysande sångare! Bra jobbat alla - det svängde på bra!
 
Stort Tack till alla stjärnor för fin musik och ett härligt arrangemang! Hade gärna stannat och lyssnat till Per Strömbro med vänner men min förkylning var inte förtjust i blåsten så jag åkte hem för att kurera mig. Vet ju att ni är bäst ändå!
 
Idag har det varit rätt lugnt, fantastiskt soligt och fint. En kort regnskur tvingade mig att rusa ut för att ta ner tvätten men annars har jag mest läst och njutit av en ledig söndag. Hämtade mamma som varit på kyrkresa och besökte graven innan vi åkte hem. Nu har maken bjudit på sillmiddag med egenodlad färskpotatis så jag mår gott i uterummet och ska fundera lite på vad jag ska göra på Allsången på Nordanå där jag ska vara med 16 juli. Temat är 70-tal så nu får jag väl också gräva i garderoben och se om jag hittar något fult... Haha!