Argsint...

Idag vaknade jag 07.00 - och kände mig frustrerad och arg... Kanske mest på mig själv. Men en del på omvärlden! Och på särskilda idioter i ledande ställning vars upptåg vi aldrig får acceptera.
 
Jag läste en artikel i DN av den ryska författaren och journalisten Masha Gessen som lämnade Putins Ryssland för ett säkrare liv i USA. Efter valutgången vädrar hon fara och ger sex råd för hur man kan leva i en auktoritär stat. ”Det är viktigt att behålla sin förmåga att bli chockad”, skriver hon. Läs artikeln och dela med er!
 
Ja, för varje artikel som baseras på utvecklingen i USA blir jag mer och mer arg och beklämd. Hon skriver också att vi ska lita på att han faktiskt menar vad han säger! När vi tänker att det inte kan vara möjligt att fatta sådana beslut - så kommer det att visa sig vara sanningen. Och de rättsinstanser som vi tror ska hjälpa kommer snart att vara nedmonterade. Nu har det också införts inreseförbud - trots att hans egen fru ju helt klart är en invandrad modell...
 
Masha Gessen är journalist och författare. Hon är född i Moskva 1967 och bor i dag i New York.
 
Jag är också besviken på mig själv, att jag inte jobbat eller hunnit så mycket som jag borde sedan i höstas - men det är faktiskt något jag både kan och ska ta tag i! Idag har det därför blivit en del städning och sedan sex timmar jobb med sådant som borde vara klart imorrn. Imorrn tänker jag göra det som ska vara klart på tisdag... Haha! Resten av veckan har jag mycket möten och träning som jag verkligen inte ska hoppa över!
 
Nu låter jag kanske inte så där väldigt positiv idag men det brukar gå över rätt snabbt. Jag har gjort en snabbvisit hos Fjällströms där jag både drack kaffe och var trevlig en (kort) stund. Inga överdrifter.
 
Imorrn är det ju måndag:
 
Living the dream...
 
Tror jag firar söndagkvällen med att betala lite räkningar. Någon form av nöje är jag väl ändå värd? Nej, nu får det räcka med bloggande. Jag blev så trött på mig själv...