Sol igen!

Efter ett par dystra dagar har det (som vanligt) rätat upp sig. Jaa, det brukar ju göra det så länge jag kommer ihåg att göra det viktigaste först. Gårdagens jobbmöten blev ovanligt lyckade - och så även dagens - vilket gör att jag kan andas ut och ta helg.

 
Har rott hem två stora projekt och ser fram emot ett tredje som också verkar gå min väg. Dessutom har Talarmäklarna hört av sig och vill gärna sälja min och Micke Rehnbergs föreläsningsdag om ett Hållbart arbetsliv. Såååå roligt! Nästa vecka ska vi lägga sista handen vid materialet och det känns nytt och väldigt spännande.
 
Det verkar med andra ord lösa sig med jobb framöver och det känns väldigt skönt. Kanske t o m blir mycket att göra men jag är så suuuugen på att ta tag i nya utmaningar. Efter en svacka ser jag ljuset; "Som en boll kommer jag tillbaks..." Haha!
 

På väg lämna gårdagens andra möte och träffa bästa grabbarna:


Jögga och Pär! Jaaa, vi får samarbeta än en gång och det känns hus kul som helst!

Ja, vi tog även ett par selfiesar (en tradition) men det var en av dem som blev extra rolig. Pär hade hunnit gå ur bild men Jögga fick en intressant utväxt:

Horn! Haha! Och jag log så mycket att jag nästan sprack... Men vi matchade fint!

Åkte hem och jobbade undan lite och plockade sedan upp bästa Mie på Stadskällaren där hon just slutat jobba för dagen:


Ett par minuters lugn och ro innan det var dags att åka iväg till Anki där vi skulle ha lite utvärdering och äta surströmming! Mmm...


Första klämman klar och snålvattnet rann... Sååååå gott! Det blev mååånga strömmingar och mycket prat. Oerhört nödvändigt!


En minisemla avslutade middagen och sedan satt vi länge och bara surrade... Nice! Tusen Tack för en kanontrevlig kväll!

Idag inledde jag med möten på förmiddagen och sedan passade jag på att hälsa på hos mamma som nog ringt varje dag och velat att jag skulle komma.


Nu hann vi både prata och prova lite kläder inför nästa vecka då vi ska åka på begravning i Umeå. Tog en bild så att hon kan få se en "före och efter" när hon har permanentat sig på torsdag. 


Sedan firade jag helg genom att köpa färska blommor och även göra ett lyckat besök på Ingmar Inredning där jag kom över en såååååå snygg vas! Tack för god service Marie! 

På plats tillsammans med den söta ljusstaken som också fick följa med hem...
 
Nu har vi ätit gooood mat och ser fram emot "På spåret", någon film och imorrn en rejäl sovmorgon. Räknar kallt med att det också är sol. Önskar er alla en skön helg!
 
 
 
#1 - - Agneta:

Så fin vas och vita alströmeria därtill. Mina favoritblommor!