Glädje och häng med syskonbarnen!

Jag jobbar... Blir inte mycket annat då - men i måndags fick jag glädjen att hämta Max på förskolan och hänga på aftonen med hela familjen. Max hade bestämt att vi skulle göra en teater men det blev nästan för pirrigt när vi skulle spela upp vår (mkt korta) superhjältestory för pappa och mamma. Nu är det ju leken det roligaste så vi kan beteckna det som väldigt lyckat, eftersom vi hade så kul! 

Så hade My fotbollsträning och vi gav oss iväg för att kika. Och jag fick se hur duktig Max blivit på att cykla:
 

Han for fram i en rasande fart! Tur att mamman har bra kondis och orkar springa bredvid.


Och vid sportfältet kom en kort regnskur - och två fina regnbågar.


På träningen var det full fart med lekar som uppvärmning. Jag tycker att det känns som igår Emilia började spela fotboll...


...och vips har det gått 20 år!

Och det är precis lika roligt att se henne spela idag! Bilderna av henne kommer från en match som vi såg förra året och jag hoppas vi hinner ner för att se henne en gång i höst också. Barnen är en sådan glädje!
 

Och syskonbarnen också! Nu blev det drickapaus och lite kramar...


...jodå, lillebror var också på hugget!


Sedan drog de igång igen och när solen gick i moln kom också knotten...


Men den hann aldrig ifatt de här fartiga tjejerna!


Max lånade kameran och tog bild av mig...


...och sin mamma!


Och My satte en strut - snygg lobb!


Härligt att se dem spela och jag hoppas att jag hinner se en match framöver! 

Jag och Max cyklade hem och lekte en stund till innan det var dags för mig att åka hem. En härlig kväll med middag, lek och många kramar! Det gör vi om!

Annars är det mest Matfest för min del och en massa funderingar om varför förändringar är så svåra att genomföra. Alla vill ju ha förändringar - men ingen vill förändras... Nåja, det får jag prata om en annan dag! Ha det bäst alla!