Over and out!

En lite sentimental men väldigt varm och kärleksfull dag igår då vi avslutade den långa säsongen med "Darling Dorotea" på Västerbottensteatern. Det har varit en fantastisk period med knappt tre veckors rep och 32 föreställningar under mars och april - för skolor och offentlig publik. Och detta tillsammans med kollegor som varit och är fantastiska! TACK!
 

En sista gruppbild av hela gänget. Uselt ljus men mycket kärlek!

Igår plågade jag alla med kameran men man vill ju gärna spara sådant som gjort en glad! Och jag har gått till jobbet med mycket glädje under den här tiden. Den har visserligen inneburit att jag jobbat sju dagar i veckan men nu kommer jag att unna mig vila framöver och en resa till Kroatien med maken. Det blir skönt!


Micke och David i korridoren.


EvaMaria i sminket.


Margareta på stolen bredvid. 


Och grabbarna ganska avslappnade i soffan.


I rättvisans namn får jag ta med en bild även från andra hållet! 


Unge herr Tomas håller färgen där den skavts av.


Nicke ser till att publiken också har sittplatser. Ja, han har gjort massor med saker i den här föreställningen och är en klippa!


Nästa klippa är ljudteknikern Arnaud som här fick den gloria han förtjänar!


Adrian och Margareta under vår vilda uppvärmning där inga bilder blev skarpa... 


...och Plucks byxor sprack! 


Gunnar. Har ju jobbat med honom många gånger men aldrig på samma scen och det var verkligen roligt!


Susanne - som var mest rörd av alla igår. Hon har verkligen trivts och vi med henne!


En sista selfie i den här sminkningen.


En sista gemensam raket där slagordet för dagen blev kärlek. Såklart!


Adrian - innan jag lockat hans hår.


Och efteråt. En fining som gjorde sin scenskolepraktik i föreställningen. Med den äran!
 

Han är tydligen fin i allt! Men jag fick läxa upp honom när han tryckte på sig en peruk efter att jag friserat honom klart... Haha!


Och fina Pluck som jag delat loge med. Hon är sååååå bra och har delat med sig av  både erfarenheter och glada tillrop. Tack!


Och snygg är hon också! Hoppas vi ses i Göteborg! Eller varför inte på en scen nära mig?
 

Paus efter första akt. Teaterns fasta skådespelare Micke och Margareta jobbar hårt och förtjänar verkligen att softa i soffan...


...tills det blev klart att Margaretas rollkaraktär Karin vunnit valet för första gången sedan premiären. Det blev jubel och lite akut textrep då en del scener förändras beroende på vem som vinner.

Men allt gick naturligtvis alldeles galant och vi fick stående ovationer och många inrop. En särskilt fin kväll då publiken kom från inlandet och flera av dem t o m själva suttit och ockuperat sjukstugan i Dorotea. Vi kom nära varandra. 


Sedan blev det festligheter med god vegetarisk buffé och fina tal. Ett härligt gäng som jag verkligen kommer att sakna! Miljoner kramar till er alla!


Jag åkte lite tidigare från festen för att hinna till Skelleftehamn och lyssna på begåvade Saga Esterstam och fina musiker. Hon är bara helt otroligt bra!


Sedan tog Linge och hans kompisar vid och det blev usla bilder men väldigt härlig musik - både irländskt med allsång och lite Rod Stewart. Bra jobbat alla!


Fångade dessa sötingar i pausen - Saga och hennes Tune. Puss! Satt sedan och njöt av musiken och det var ett perfekt sätt att varva ned efter en lång dag. Tack alla fina!


Och naturligtvis blev det en selfie till på den här bloggen. Vad trodde ni? Haha! Ja, jag säger hej då till "Jamentjena" och tackar för att jag fick vara din röst.

Nu ser jag fram emot nya utmaningar och redan på tisdag bär det av till Kiruna med "Lyckligare nu". Bara att sätta sig och plugga text alltså. Men först en god middag! Trevlig valborgs på er alla!
 
Over and out!