Gråvädersmåndag

Lånade titeln från en av pappas dikter som måste ha skrivits just en sådan här sur dag. Allting är verkligen grått ute. Men efter regn kommer ju som bekant sol så jag passar på att vila inomhus idag efter en hektisk vecka och helg.

Lite matshopping, tvätt, och middagsfix - sedan ska jag bara förbereda mitt besök i Hjoggböle imorgon där jag ska läsa ur PO Enquists "Kapten Nemos Bibliotek" i Sjöns Bönhus 18.30. Ska bli trevligt!


Och innan dess kommer hela ensemblen att åka ut till Micke Lindgren i Drängsmark för att se hur han bor och äta middag. Det blir med andra ord en kalastisdag!
 
Har ju rätt mycket jobb som väntar men tar en sak i taget och det funkar bra. Det är Matfesten som pockar på mest uppmärksamhet och jag ska strukturera upp jobbet så att det känns mera greppbart. Får en del synpunkter på upplägget och det är verkligen delade meningar. Många tycker det blir toppen med en mer lokal Matfest medan andra är besvikna över att det inte blir några mat- och öltält. Tror dock att det här blir ett riktigt bra event för alla matintresserade Skelleftebor!
 
---


2017                                                 2012

Åkte ner och hämtade mitt nya pass idag och jag ser kanske äldre ut på det nya - men lite mindre rund om kinderna. Alltid något. Fotograferingsutrustningen på polisstationen är dock lite märklig och man blir helt stirrig.

En som alltid skiner som solen - och särskilt när hon får åka till stallet - är My! Syrran skickade en bild i afton av deras fina stortjej som fyller 8 år i övermorgon. Presenter är inköpta så det blir kalas till helgen.
 
Längtar efter påsken då våra egna finbarn också kommer hem. Det är det bästa som finns! <3