Fina utflykter!

En riktigt härlig dag med sovmorgon och sedan utflykt med resten av ensemblen till världsmetropolen Drängsmark och det här fina huset:


Högt beläget och välskött till tusen. Vem som bor där?


Bästa skådisen Micke Lindgren såklart! Och givetvis också hans söta fru Carina som tyvärr inte var hemma idag.


Vi hade turen att få sitta i deras fina uterum där det dukats upp till middag. 


Ghailan och Adrian var lite lagom crazy!


Susanne och Pluck så fina!


Och Micke hade förberett och lagade till en jättegod lax! Laxury... Haha!


Och medan vi väntade på maten blev det gemensam sång av gamla Beatles och Simon & Garfunkellåtar. Så kul!


Arnaud var en hejare på gitarr så vi hade fint komp! Och alla texter finns ju numera i telefonen.


En selfie med laxen som verkligen var utsökt! 


Sommarmiddag i ett soligt och varmt uterum med finaste sällskapet! Så vansinnigt trevligt! Stort Tack till Micke som var den perfekta värden och hade fixat så fint! Synd att jag inte kunde stanna och bada i utebadet men jag hade ju ett uppdrag ikväll som jag inte ville missa.


Efter lite körning hamnade jag till slut i Sjön, Hjoggböle - författarbyn!


Ja, det finns en utställning i det gamla bönhuset och man vårdar verkligen sitt kulturarv:


Kurt och Anita Salomonsson, Per Olov Enquist och Hjalmar Westerlund!


Jag var den tredje personen som bjudits in för att läsa högt ur någon av deras böcker - och jag har ju valt att promota "Kapten Nemos Bibliotek" det här året. En fascinerande bok om historien om de två pojkarna som blev utbytta på sjukstugan i Bureå 1934.


Mamma Carin och hennes vännina Evy hade kommit från Bureå och till slut fick de också sällskap av fler besökare. Det blev en jättetrevlig stund och jag hade valt ut delar ur boken för att hinna igenom hela historien.  Gott fika, varmt välkomnande och trevligt sällskap! Tack alla!


I foajen står också en skalenlig kopia av det gröna huset i Sjön 3. P O har bekostat bygget där man också kan lyfta på taket för att se våningarna under. Superfint!


Och mitt emot bönhuset ligger det riktiga huset som nu ska rivas. Kanske blir det här ett sista hej då!
 
Avslutade kvällen med att passera genom biltvätten på Forslunds och det var verkligen hög tid.

Nu väntar ett par föreställningsdagar och till helgen kommer barnen hem! Life is good!