Tack för maten!

Helt överraskande kom det en åskskur igår kväll som överaskade oss. Känns ju inte som om vi kunde vänta ett värmeåskväder - men blixtar har tydligen ingen anmälningsplikt... Bureå Kyrka fick påhälsning och jag hoppas att det bara blev lindriga skador. Här stängde vi TV, Internet och läste böcker. Funkade det också!


Gick också ut med kameran för att fånga blixten och det gick ju - sådäääär... Haha! 

Fortfarande snorig och nattens sömn blev ingen höjdare. Har varit vaken i omgångar och till slut steg jag helt enkelt upp! Man kan tydligen göra det... 

Lite jobbförberedelser (konferencier imorrn och så ska "Lyckligare nu" igång igen) och sedan en trevlig Rotarylunch med matnyttig information.


Ulla Grönlund är vice ordförande i Water Aid Sverige och berättade om sitt studiebesök i Ruwanda och om läget på vattenfronten i världen. Väldigt intressant att få veta mer - men det mest ledsamma är ju att det faktiskt dör 900 barn varje dag (!!) i vattenrelaterade sjukdomar som diaréer mm.

Brukar köpa vatten och ge bort i julklapp men man får nog bli månadsgivare då jag tycker att de gör ett fantastiskt jobb! Jan Eliasson drog igång det här för 6-7 år sedan och bekräftar än en gång att han är en klok karl!


Lite snabb shopping då återbäringen från MQ brände i börsen. Haha! Det blev t o m en tröja till maken. Jag är ju snäll ibland... 

Besök hos mamma som var glad att jag kommit hem men tyckte att jag klädde mig lite dåligt i blåsvädret. Jag tror tydligen att jag fortfarande befinner mig i varmare länder som inte ens tog en kappa över klänningen - men jag fryser ju sällan. Ska ägna mamma mer tid efter helgen men jag ville inte smitta ner henne idag så det blev en snabbis.


Fredagsbesök på Stadskällaren där jag köpte det dyraste kött jag sett; WAGYU - japanskt nötkött. Det är kraftigt marinerat och ska tydligen vara hur mört som helst. Längtar efter att testa!

Det blir lite lyxliv ibland och det får jag tacka lilla pappa för! Han lämnade efter sig möjligheter för mig att unna mig en och annan guldkant. Han skulle garanterat valt ett billigare kött - men å andra sidan ville han helst att vi skulle köpa mat när vi fick pengar som gåva, så jag tror att han är nöjd uppe i sin himmel!
 
Fortsatte matshoppingen och köpte också Kalixlöjrom som vi fick hemlevererad till köket i afton. Tusen tack för att ni tänker på oss och för leveransen Tomas. Ska bli gudomligt gott!

Kvällens matkasse innehöll ryggbiff, rödvinssås, selleri och potatis med mackmyraost. Gott det också!

Nu blir det inget mer ätande idag och inget mer shoppande heller för den delen! Har jobbat klart i eftermiddag och imorrn blir det till att hålla ihop kockduell på Folkparken under Seniordagarna. Ska bli kul! 
 
Tackar alla berörda för maten! Jag lutar mig tillbaka och njuter!