Hälsoresa!

Startade upp gårdagen med att sova tills jag vaknade, åt frukost i lugn och ro, rev ur sängkläderna, stoppade i tvättmaskinen och hängde ut täcken på broräcket i det friska och härliga vädret. Nästan för bra för att åka bort – men det skulle bli ännu varmare dit vi kom!

Rensade avloppet på toan (medan maken planterade jordgubbsplantor – fint byte), tog en dusch (mycket bättre efteråt när vattnet också rinner ut), hängde tvätt, bäddade rent, åt äggröra på fyra ägg för att se till att jag skulle klara mig till middagen.

Vägde väskan, plockade ur lite saker, vägde väskan igen… Aaaaahhghh! Vem fanken beslutar om en begränsning på 15 kilo för en kvinna som ska åka på träningsresa och därför ha med sig både klänningar och träningskläder? Ursäkta min förutfattade mening men det måste väl vara en man? Jag hatar begränsningar och packar alltid för mycket. Jag vet att jag borde lära mig men jag vill faktiskt kunna välja kläder efter humör (och efter hur tjock eller smal jag känner mig – inte är, utan känner mig). Det är stor skillnad på dagsformen.

Men till slut gav jag upp och tänkte att ingen märker om jag har ett kilo för mycket. Vi åker ju på gruppresa och någon annan kanske har packat för lite… Optimistiskt va? Haha! Maken påpekade att alla i gruppen ju var kvinnor som säkert tänkte likadant…


Iväg till busstationen tillsammans med Mie och chartrad buss upp till Luleå. Allt funkade fint och min väska såg inte särskilt onormal ut.


Mina fina res- och rumskamrater Mie och Anki! Det här kommer att bli så kul!

Väl framme på Kallax checkade vi in och där började problemen – men inte med vikten. Mie, som fick en extra plats den senaste veckan, fanns inte med på passagerarlistan och fick vackert vänta ett par timmar vid incheckningsdisken. Vi övriga gick upp på O’Learys för att ta bord och beställa mat.


Jodå, beställningen gick bra men någon mat fick vi inte!  Det spelade ingen roll hur glada och förväntansfulla vi såg ut… Här ovan tillsammans med Kicki, Catherine och Anki.



Anki och Li. Här väntar vi fortfarande på Mie…

I mer än 90 minuter satt vi och väntade – och noterade att det i restaurangen bara jobbade två tjejer, trots att det var fullsatt. Avgångarna kan inte komma som någon överraskning för den som lägger schemat och dessutom var en av de stackars tjejerna ny på jobbet… Till slut fick vi besked om att vi inte skulle hinna få någon mat… Aaaaahhhhggghh! Vi har fått mailadressen till deras chef som kommer att få sina fiskar varma framöver!


Det blev till att rusa genom flygplatsserveringen och köpa ett par av de sista torra ostmackorna som vi tryckte i oss för att få någon slags mättnadskänsla. Klockan var ju halv sex och magarna kurrade. Lite försenade fick vi gå ombord där vi serverades en halv kopp mycket svagt kaffe – och ännu en ostmacka vars bröd blev som ett lim i munnen… Och jag som inte ska äta mackor. Särskilt inte när jag ska dela rum med andra…

Jag måste dock ställa mig lite frågande. Det går bra att beställa, boka och betala charterresor men när man väl åker iväg förvandlas vi alla till någon sorts boskap som man kan behandla hur som helst. Redan kvinnan i incheckningen hade vaknat på fel sida och något val av plats var inte att tänka på. En av kassorna i serveringen tog inte kort och alla mackor med bättre pålägg var redan slut eftersom det just hade passerat ett chartergäng som skulle till Turkiet… Alla avgångar måste väl ändå vara planerade? O’Learys får bli ett eget kapitel!

Nu kanske ni tror att jag är missnöjd och på dåligt humör men så är inte fallet! Jag mår alldeles utmärkt, Mie kom sig med i sista minuten (men vi var aldrig rädda!) och gaserna lär väl inte komma förrän lite senare. Fast jag tror att någon i närheten av mig började lätta väder redan på planet. Och kan ni tänka er att flygvärdinnorna vägrade öppna dörren för att vädra...


Framme på hotellet och här var det bara en grupp från PRO, nej, förlåt Korpen som hann före...


Snabbt in med väskorna och här är jag och mina rumskamrater på väg till en sen middag 00.30... Haha! 

---

Idag har vi haft en underbar dag i solen! Lite molnig till att börja med och lite regn på slutet men däremellan helt OK!


Började med informationsträff för hela hälsogruppen där vi fick presentera oss och jag satte alla namnen efteråt. Skönt att hjärnan funkar. Nu kan jag bara bli slappare... Haha!


Glada och lagom pigga!


Fint läge med bergen i bakgrunden och havet på andra sidan. Molnen låg lågt idag.


Och solen stod högt! Älskar solen!


Började med dopp i poolen! Lite svalt men ljuvligt! Ett bra träningspass i afton och efteråt en "After Training" - med drinkar för den som ville.


Nu ville ingen vara med på bild... Alla höll för ansiktet utom Gunilla - för hon skyler sig så illa... Haha!


Många glada stjärnor i gruppen! Mona, Ann-Sofie och Gunilla finns till vardags på Martinsons. Måste vara tråkigt i Kroksjön den här veckan!


Lite regn och lite regnbåge innan det var dags att gå och duscha inför middagen.


Fina Anki! Var tvungen att lägga upp en bild för att göra Belinda avundsjuk. Hon får väl ärva klänningen när Anki ledsnat. Eller vad säger du Åsa?
 
Nu har vi ätit i den otroligt omysiga restaurangen och landat på rummet. Maten är bra men miljön den sämsta tänkbara. En skolmatsal verkar ombonad i jämförelse.
 
Här har underhållningen dragit igång... Nej, det var inte bra. Tur att vi är glada ändå!

Godnatt alla från Tucepi! Vi mår som prinsessor, har (trots att jag tjörmar lite här på bloggen) allt vi kan önska oss  Imorrn drar träningen igång 07.30 så det gäller att vila sig i form.