Times they're changing...

Jag älskar musik. Den väcker alltid känslor. Ibland är det melodin som griper tag i en och ibland är det texten som går rakt in i hjärtat.

Igår gjorde den mig både ledsen och glad. Ledsen över att se att Skellefteå förlorat en stor musiker och en fin människa när Magnus Löfstedt hastigt gått bort... Visst borde vi ha hittat ett botemedel för cancer nu? Orättvist och oändligt sorgligt! Tänder ett ljus för dig och tänker på alla som förlorat en älskad familjemedlem och nära vän.
 
Han skrev också dikter som jag verkligen gillade. Lånar en idag: 
 
"Hur är det med dig?
Tack, bra, för att vara så dåligt.
Eller, ganska dåligt, för att vara så bra.
Och ja, jag vet, det kan låta både ihåligt och förfärligt.
Men hellre det, än ett osant och oärligt svar på tal."
 
---
 
 
Svårt att bli glad efter en sådan inledning men jag måste få säga att jag gillar att Nobelpriset i litteratur går till Bob Dylan! Han är också en ordens man:
 


Så sant.
 
Nu bubblar det i stugorna av "Yezzz!" eller "Vad i helvete?" - men så är det ju alltid med litteraturpriset. Att det väcker reaktioner är väl nästan det viktigaste? Då är det ju i alla fall någon som bryr sig?
 
Jag gillar Dylan. Kan inte mest, vet inte bäst - men jag gillar honom och blev väldigt glad! Grattis! Det är gott att se att människor får priser medan de ännu är i livet.
 
Nej, back to reality! Lånar några Villfarelser som hjälp på traven:
 
Men nog fan öppnar jag...
 
Annars är jag väl på bättringsvägen. Om jag vore riktigt osmaklig skulle jag skriva om mängden tjockt gulgrönt snor som lämnat min näsa - men nu är jag ju lite mer korrekt så jag säger bara att hjärnan förmodligen är tom nu... Men det går åt rätt håll. "Ondschka ska ut" som Peter Fjällström brukar säga.
 
Har jobbat på bra ett par dagar trots snuvan och igår slog jag bottenrekord med 426 steg på räknaren... Har jag nånsin suttit så stilla en dag? Men jag har skrivit klart mitt föredrag på ca 90 minuter och gjort bildspel så att jag är klar inför tisdagens uppdrag. 
 

Känns bra att kunna använda mina erfarenheter till att prata om hållbar social arbetsmiljö och vikten av att tänka efter före... Kan med fördel komma ut till andra företag - bara förkylningen ger med sig... Haha!
 
Det rullar på. När man stänger en dörr öppnas en annan. Hoppas att jag själv gillar föreläsandet. Vore kul att fortsätta stå på scenen - fast på ett annat sätt. Tackar Micke Rehnberg (nej, inte hockeyspelaren) för att du valde att plocka in mig som samarbetspartner! Jag ska göra mitt bästa!

Nu blir det till att förbereda lite mat och rulla tummarna till kvällen då både Oskar och Emilia kommer hem! Sååååååå roligt! Återkommer när jag har tid... Haha!