Goood dag!

Jag är tillbaka! Lite ont i halsen i morse men jag sa till mig själv att "nu får det vara nog" - och tydligen lyssnade jag! Händer ju inte varje dag... Haha!
 
All ny energi har jag använt på rätt praktiska sätt och gjort flera röjarrundor med avslutning på soptippen. Emilia rensade en del i sitt rum när hon var hemma så därför har jag både slängt och skänkt bort saker hon inte vill spara till återvinning. Så skönt!
 

Inga långa köer på favoritstället...


Några hade kanske mer högtflygande planer...  

Har också rensat husgeråd, linneskåp, gardiner, dukar e t c eftersom syrrans svägerska ska flytta och behöver massor med prylar. Själv kände jag mig rik som fick ge bort! Hittade också saker som inte använts sedan vi flyttade till huset för 29 år sedan... Kommer knappast att plocka fram dem nu.

Dagens goda gärning var att panta alla burkar och sedan skänka bort kvittot till en av de tiggare jag träffar på så ofta. Hon blev väldigt glad och tittade flera gånger på kvittot... Jag dricker ju en del mineralvatten på burk så det blev en slant. Kändes bra det också!

Avslutade med att åka tll syrran med alla prylar och på vägen fick jag också hämta en goding på Fritids:


My! Så härligt att få överraska dig på skolan med kramar och skjuts! 

Hann sedan sitta med barnen i soffan och även mysa en hel del med lillebror Max...

Efter övertalning stannade jag också på middag. När gullungarna klagar på att jag aldrig har tid inser jag att jag ännu mer måste vara här och nu. Det var väl självklart att jag kunde ta mig tid att stanna och kramas och äta en fantastisk kycklinggryta som Malin snodde ihop. Tusen Tack!
 
Nu har dammsugaren åkt runt en sväng och jag har tittat över planeringen för morgondagen. Hade tänkt köra upp Knasen till Piteå för vinterförvaring - men inser att jag också bokat besiktningstid för min vanliga bil... Blir en dag i stan och en rolig lunch tillsammans med Åsa som kommer för att följa mig på teatersoppa! Vi ska se Mia Westin och Charlotte Lindmark i "Under (är jag) bar". Spännande!