Goa' människor och go' mat!

Det har varit så roligt att samla familjen den här helgen och jag har njutit varje minut! Ja, åtminstone de minuter jag inte ägnat åt att snyta mig... Jepp, ni läste rätt. Helvetesförkylningen är nu inne på vecka fyra och har ännu inte släppt greppet. Nu börjar dessutom maken klaga på ont i halsen... Kanske ska vi bara turas om nu?
 
Tur då att barnen piggat upp oss båda två! Det är mycket bättre med mig men jag är fortfarande så trött - och det är jag nästan mest trött på. Under helgen har jag dock förberett dagens uppdrag och försökt känna mig peppad inför en ny föreläsning. Har fått extra mycket energi av alla underbara människor som dykt upp här hemma!
 

Söndag kväll kom flera av Emilias kompisar och deras gullungar! Underbart! Här har ni Sara med nykomlingen Max!


Vilka godingar!


Max är fyra månader och Sara har även en alldeles underbar dotter:


Ella! Värsta charmtrollet!


Hon höll hov och hade verkligen inget emot att visa upp sina olika sidor. Arg...


Glad!


Förmanande.... Här säger hon "Luuuuuuugn..." som mamma brukar säga.


Max lystrade direkt! En vecka efter att Max föddes utökades kompisgänget med ännu ett underverk:


Alice!


En glad liten prinsessa!


Alice är Amanda och Fredriks dotter och det måste ju vara hur kul som helst att få barn så här nära varandra.


Och till slut kunde båda två slita blicken från Alice så att jag fick en front på hela familjen! Sötingar!

Ja, nu tycker ni kanske att jag redan har presenterat hela gänget men eftersom jag är oerhört förtjust i barn så tar jag det en gång till... Haha!


Ella!
 

Alice!


Max - och Emilia!


Tusen tack för att ni kom och hälsade på så att "gamlern" också fick träffa alla barnen! Man får en del bonusbesök när barnen är hemma och den här helgen har vi haft god utdelning som också fick ha Johan hos oss på middag!

Igår jobbade jag men tog paus och åkte med mamma till tandläkaren och till affären för att handla lite mat. Hon har blivit mer glömsk och hittar inte så bra. Känns skönt att hon inte behöver åka själv. Sedan laddade vi för en sista kväll med Emilia och middag på Stadskällaren. En höjdare!
 

Underbart ställe och en så mysig miljö!


Maken kikade i hyllorna - men jag hade visst bara ögon för Emilia...


Finaste flickan! Så härligt att få ha dig och Oskar hemma i helgen! Ni är det bästa som hänt oss!


Vi njöt av en härlig kväll, tog ett glas och åt massor med goda smårätter!


Rotselleri med fetaost!


Kantareller på bruschetta!


Havskatt och broccoli!


Fröjalax med syrliga tillbehör!


Älgentrecôte med madeirasås... Mmm... Det här var bland det godaste jag ätit! Kantareller igen, knaperstekt rökt fläsk och rönnbärsgelé gjorde rätten fullkomlig!


Sedan dök Pär in efter ett möte och vi hann äta lite tillsammans. Kul!


Desserterna med äpple (den här) och med blåbär och lakrits var ljuvliga!


Härligt surr avslutade kvällen och vi hann med att ge Mie en stor kram då hon faktiskt också var på jobbet! Emilia var imponerad över ert fina ställe och det är vi också! Det bästa som hänt Skellefteå!

Idag var det så dags för mig att ta tag i en ny aktivitet! Jag har skrivit ett föredrag utifrån Hållbart företagande där jag använt mig av egna erfarenheter när det gäller stressrelaterad ohälsa och idag var det premiär. Inte lika spännande som en ny föreställning men det kändes otroligt bra och en ledarskapskonsult följde sedan upp med frågor efteråt. Genomtänkt! 

Känns bra att alla var på hugget och VD:n verkade nöjd!


Hemma igen! Glad över att kunna dela med mig av erfarenheter och förebyggande åtgärder och tacksam över att ha världens roligaste jobb!

Nu vilar vi några timmar och sedan ska jag dra upp riktlinjerna för resten av hösten - och våren! Tack alla godingar som förgyller mitt liv!
 
 
 
 
#1 - - Amanda:

Kul att träffa er också 😀

Svar: <3 Ni är alltid välkomna!
Monica Lindgren