Familjen...

Igår kväll anlände båda barnen sedan Emilia landat i Luleå och därför kunde åka med Oskar till Skellefteå! Såååå roligt! Det blev därför en väldigt mysig fredagkväll med kramar, prat och äppelpaj. Jag tog ocså fram symaskinen och lagade diverse trasiga jeansfickor som grabbarna av någon anledning lyckas få. Det kan tyckas orättvist att jag satt och jobbade men att få sitta tillsammans med familjen och prata och skratta gör mig så harmonisk att jag kan pyssla med vad som helst. Och det som är gjort är gjort!
 
Alla bloggläsare måste vara glada över att slippa läsa om min förkylning... Haha! Den är klart på bättringsvägen och efter en lång sovmorgon blev jag så sugen på att laga mat! Grabbarna åkte till farfars i Lövånger, Emilia åkte iväg till sina tjejkompisar för att hinna träffa alla bebisar som anlänt sedan hon var hemma sist.
 
Själv greppade jag det fina nötköttet "wagyu" som jag köpte på Stadskällaren. Fick ju tips om att tänka asiatiskt så det fick bli en japaninspirerad meny där Oskar hjälpte till att laga mat när han kom hem. Mysigt!
 

Marinerade och halstrade pilgrimsmusslor.


Varma grönsaker med glasnudlar och lite nötter.


Yakiniku som jag gjorde på lamm.


Och wagyun blev en semiråbiff.

Jag stekte köttet lite snabbt och skar upp det i små tärningar, blandade råa och stekta med en dressing på teriyakisås, citrus, chili och en massa annat. Köttet var bara heeeeeelt sanslöst gott och den här varianten funkade bra! Tyvärr hade jag inga örter hemma så uppläggningen är lite spartansk - men vi orkade inte åka och handla...


Hade ju fina gäster idag! Givetvis maken men också Oskar, Emilia och barnens kusin Johan!
 

Eller är det Petter Stordalen, Johan och Emilia? Oskar är en kvick humorist... 


Bara att hugga in. Riktigt gott - och framför allt väldigt trevligt!


Jag fick t o m en ny alkoholfri ale som smakade bra!

Kul att du kom Johan och roligt att höra dig berätta mer om utbildningen "No Plan B" som jag tycker är en fantastisk satsning av Petter Mikaelsson! Känns faktiskt som om han gör så mycket för ett ökat entreprenörskap i Skellefteå att Näringslivskontoret borde kunna läggas ned...
 
Nåja, nu har vi ätit kaffe och tårta och jag känner att det inte behöver hända så mycket mer. Lite sömn på det här så får vi se vad vi hittar på imorrn!