Tidig julstämning!

Igår satt jag och häckade vid datorn mest hela dagen och fick faktiskt en hel del gjort. Men när jag tittar ut genom fönstret och snön är så där ullig och gullig får jag plötsligt lite julstämning. Började längta efter utebelysning, allt det röda, tomtar, ljus och - som grädde på moset - att samla hela familjen! Avslutade därför dagen med en snabbis på stan och inköp av nya julgardiner... Nu återstår bara att sätta upp dem och sedan kan ni komma! :)
 
Idag har det blivit helt andra saker och jag hann också med en trevlig Rotarylunch med roliga möten!
 

Hamnade bakom välkomstbordet tillsammans med Malin Burlin Lundmark och för andra gången på en dryg vecka får vi samlas på en selfie! Nu satsar vi på att göra det här till en veckotradition. Jag känner inte Malin så väl men eftersom jag varit barnflicka till hennes man så känns det som om vi ändå har en connection. Hon är dessutom både smart, snygg och rolig!


Dagens föredrag handlade om den kommande SM-veckan i mars 2018. Var? I Skellefteå såklart! Ska bli väldigt kul med ett så stort arrangemang i stan och tävlingar inom minst 20 idrotter. 


Projektledaren Sinnika Sjunneson berättade mer om veckan - både nya idéer och bra tips från andra arrangörer. Entrebiljetten blir en mössa som gäller både publikplatser och bussar. Smart! 

Vi fick sedan komma med tips på ambassadörer för stan och har vi tur kanske det blir jag och Malin som åker runt i landet och tar selfiesar med idrottsmän som ska hit och tävla... Haha! Vore ju huuuur roligt som helst!


Hemma har mattävlingen dragit igång! Domherrar och talgoxar trivdes och åt vid fågelbordet. Ja, åtminstone tills jag kom ut i afton och satte upp lite julbelysning. Var ju tvungen att anamma gårdagens längtan...


Ljusslinga i lykta med frostat glas. Fint!


Våra fina grannar har en likadan lykta och hade nu satt belysning i sin. Det såg så fint ut att jag knyckte idén...


Nu sitter också belysningen uppe runt bron och jag tycker att det är såååååå mysigt! Snart kommer jag väl till gardinerna...


Men idag avslutade jag med en härlig promenad i det friska vädret! Jag måste försöka fortsätta mitt motionerande. Gäller att vara i form när Anki kommer tillbaka från Maldiverna... 
 
Imorrn ska jag till Umeå och vara med på scenkonstdagarna. Har allt material klart och har jag tur hinner jag också ta en fika med Emilia som är där för att hälsa på Maggan. Nu blir det varken gardiner eller mer jobb. Vi ska tydligen kika på landskamp och jag borde försöka komma mig i säng tidigt. Önskar er alla en trevlig helg!