Tänt vare här!

Hemma igen efter fina dagar! Härligt att bo och vandra omkring i Gamla stan. Mindre stress och så vackra miljöer. Igår kväll vandrade vi iväg till Kornhamnstorg för en middag på Formosa.
 

Fin gran på Järntorget.


Och fin Li som idag reste vidare till Kina för affärer.


Anki introducerade "Hot pot" för oss redan förra året och det är både gott och ett kul sätt att äta tillsammans.


Hon är förresten så snygg! Och slät som en barnrumpa på den här bilden. Använd den som ny profilbild på Facebook vetja? Vi vill se mer av dig!


Här är vi i full gång och kokar alla möjliga råvaor i både stark och en mindre stark buljong. Godast var deras fiskbollar med pilgrimsmusslor. Ja, jätteräkor och anka var inte heller fel. Smarrigt och starkt. Vi kokade, pratade och skrattade gott!


Lena dök in i gardinen... Haha! Lite bus är bara bra!


Väl hemma igen var det dags för det efterlängtade julklappsspelet! Anki älskar det här och vi är verkligen inte långt efter...


Alla hade köpt tre paket var och fter första omgången så får man öppna paketen. Här är det A-K som hugger in! Hon var nog den som också hade mest tur!
 

Mona öppnar under överseende av Anki.


Spänningen är konstant olidlig...

Sedan var det dags att sätta äggklockan och kasta tärningen i en jädra fart eftersom man får behålla det man har när den till slut ringer. Jag var väldigt nära att gå hem utan någonting men det blev en pryl till mig också. Ett armband, en kakburk, ett par temuggar och något som Mona kallade för "Lukta gott" blev oerhört populära och man nästan slet till sig det man ville ha. Vad vi skrattade...


Camilla, som var sjuk, såg faktiskt piggast ut av alla! Hon har ögon som verkligen säger "ping!".


Ja, det blev positiva miner hos systrarna Mona och Lena också!


Anki fick den lilla smink/smyckeväskan och var lika nöjd! Själv fick jag ett hänge till granen som var jättefint!

Lite sömn och sedan tog vi taxi ut till Arlanda efter att ha stampat igen resväskorna. Det är märkligt hur fullt det alltid blir... Haha! Fick hämtning av maken som också serverat lunch och middag. Jag blir lite bortskämd och det känns bra eftersom jag faktiskt är lite trött. Men vi tog ändå tag i pyntningen så nu är staken framplockad och ljuset tänt!


Första advent! Sååååå fint!


Längtar ju mest efter att barnen ska komma hem - men tills dess får vi tända ljus och njuta av tomtarna.

Hyacinten doftar ljuvligt och jag sjunker ner i soffan där Manchester United tar emot Westham och det nu står 1-1 efter ett snyggt mål av Zlatan. Ja, man måste ju intressera sig lite för fotboll när man fått middagen serverad... Haha! 

Nej, jag lider inte av att se matchen utan njuter mest av att vara hemma igen! Får hoppas att min mage rätar upp sig (den har bråkat lite) och att den kommande veckan blir finfin! På fredag ska vi äntligen se "En Julsaga" på Västerbottensteatern och jag längtar! 
 
Ha en fin söndagkväll så hörs vi imorrn!