Hej mitt vinterland...

..nu är jag här! Ja, jag åkte ju hem från Göteborg igår morse och möttes av ett helt annat landskap! Därav sångtexten.
 

Göteborg gjorde sig till på söndagmorgonen och lyckades skramla fram lite snöblandat regn. Låg faktiskt kvar i ett par minuter.


Stockholm bjöd på snabb mellanlandning och regn. Jag hade ju läst om snövarningar i södra Sverige men såg inte till något ovanligt.


Skellefteå bjöd dock på en riktig kanon! Det hade varit vackert på förmiddagen men när vi skulle landa satte det till att toksnöa... Vi fick avbryta landningen och cirkulera över havet i 20 minuter innan de vågade göra ett nytt - och lyckat - försök. Det blev charterapplåder. Alla ville verkligen hem!


Och hemma har maken skottat dygnet runt... Min bil har en gång varit rensopad men som ni ser fick jag skotta fram den igen när jag kom hem.


Jag har inget emot att skotta. Jag tycker att det är skönt att röra på sig och det blir så fint ute! Som ett julkort! Nu är det kanske inte lika tillfredställande då det snöar hela tiden. Efter en timmes skottning fick jag ta allt en vända till - och sedan kom traktorn och lämnade en jättevall mot gatan. 


Otacksamt - men uppfriskande!

Ja, det är lite skillnad från i tisdags...

Avslutade gårdagen med att skjutsa svågern på akuten då han hade nästan 40 graders feber och var jättesjuk. Vi fick snabb hjälp och efter ett par timmar var han både undersökt och röntgad. Han fick stanna över natten p g a lunginflammation och bihåleinflammation. Stackare... Men idag är han hemma och på benen och det känns skönt!

Idag har jag jobbat och även haft konstruktivt planeringsmöte inför ett kommande moderatoruppdrag som känns spännande! Fick också ett ex av broschyren och jag kan väl inte direkt klaga på utrymmet...

Haha! Nåja, jag ska nog jobba för det här utrymmet. "Business Development Day" onsdag 23 november på Folkparken kommer att bli en riktigt fullmatad dag när det gäller affärsutveckling! Har ni inte anmält er ännu så gör det på www.bddnorr.se
 
Vid min sida har jag också Anders Hettinger som ska fungera som expertkommentator. Kommer att bli livsfarligt att ställa två så pratglada personer på scenen - men jag har ansvaret för att tiderna hålls så det är bara att hålla sig i skinnet! Haha!

Har hunnit skotta fram bilen en gång till och snön skapar vackra formationer på tomten:
 

Utetermometer med lappmössa?

Soptunnor med tvåsitssoffa? Ja, man får göra sitt bästa för att njuta av snön! 
 
En bra dag och fler kommer! Vi ses!