På andra sidan!

Sitter och jobbar och höll på att glömma bort att jag hade planerat in att se Unghästens föreställning "På andra sidan" tillsammans med elever på Brännanskolan... Vilken tur att jag upptäckte det i tid och hann dit! Såååååå otroligt fint!
 

Foto: Unghästen

Mattias Kågström och David Åkerlund gör två tonårskillar med den äran och de elever från åk 7 som såg den var andäktiga och lyssnande. Otroligt proffsigt!
 
En av killarna i pjäsen drar sig undan och mår dåligt medan den andre försöker närma sig och se vad han kan göra. Det är inte alltid så enkelt att fråga hur någon mår och i den åldern är det också mycket egna känslor man ska tampas med innan man når fram. Men i föreställningen lyckas de både berätta om det svåra och tunga - och samtidigt inge oss alla hopp om att det kan bli bättre! Att "andra sidan" kan vara något otroligt positivt.
 
Proffsigt, tryggt, säkert, fint, starkt, roligt och framför allt väldigt kärlkesfullt! Jag blev både tagen och imponerad! Tack, tack, tack för att jag fick sitta med i klassrummet! Ni gjorde min dag.
 
Nu ska jag fortsätta jobba och ikväll bär det av till Piteå för lite festligheter på Yogahuset där Åsa också ska spela sin föreställning. Såååå roligt! 
 
Känner mig glad och stärkt in i själen! Nu ska jag använda styrkan till att ringa en vän som behöver hjälp. Vi måste bli bättre på att se varandra. <3