Igång igen!

Har ju inlett en nyttig CellReset-kur igen där jag äter ren protein och avstår salt och socker. Ska bara hålla på en vecka den här gången och sedan tillföra lite salt så det känns ganska lugnt. Jag gör det mest för att rensa kroppen och minska sockersuget. Funkar bra. Ja, jag är ju fortfarande sugen - men kicken man får av att plocka bort allt onyttigt är faktiskt större. Sedan har jag ju mina mineraler och vitaminer så det går ingen nöd på mig. Jag har ju mycket att ta av... Haha! 

Idag åkte jag upp till Åsa i Piteå för att jobba lite och eftersom vi båda kör samma diet så har vi tuggat i oss ägg och saltfri kyckling mellan varven. Det bästa med den här kuren är att man lagar upp portioner i förväg och aldrig behöver fundera på vad man ska äta eller när man ska börja laga mat. Det är bara att plocka fram och stoppa i micron. 
 
Jag hade ju också tur när jag kom dit. Åsa hade fått spontanbesök av dottern Linda-Marie och barnbarnet Valter!
 

Han har börjat på förskolan nu och vill äta själv. Det syns... ;)


Glimten i ögat och full i sjutton... Här har han kommit på att han kan kittlas under fötterna... Nöjd!


En riktig sockergris! Så söt!


Och här med sin söta mamma! Ni ser ju vem han ärvt sina pigga ögon av? Så kul att hinna träffa er!


Vi tog en promenad tillsammans för att få luft, rasta Alma och hinna surra lite.


Nya kalhyggen sedan sist. Det ska tydligen byggas ute på Renön.


Och här var det någon som redan byggt sig fast. Kan vara en ticka av något slag.


Framme i Renö Hamn. Lite is kvar men snart är här fullt med båtar!


Fina bodar som är privatägda. Hunden hade vi med oss... :)


Sol och vackert idag men lite småkyligt när man kommer ut till havet.

Men det finns ju vissa som trivs i skog och mark. Det syns! Haha!
 
Bra dag med mycket gjort då vi planerar gemensamma arrangemang och även en ny föreställning som kan se dagens ljus i höst. Sedan hann vi också skratta en del - och det är härligt!
 
Hemma igen har det blivit matshopping och en stund i soffan. Ska lägga mig tidigt då jag startade dagen med två möten redan från 8.00 i morse! Det är kanske normalt för andra men inte så vanligt när det gäller mig. 
 
Tack för idag alla fina och sov gott! Hoppas på mer sol imorrn! 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

...vilken kanondag <3

Svar: Jaaaa! <3
Monica Lindgren