Det rullar på...

Hemfärd igår och massor med shopping på vägen. Vi hann in på IKEA både i Sundsvall och Umeå för att handla prylar till både Oskar och till Berith. Nu var det kanske inte deras fel att vi också hittade en massa saker vi behövde(?) här hemma... Men vi blev nöjda och på fredag bär det av upp till Luleå för att hjälpa sonen med lite pyssel i lägenheten.
 
Resan gick hur fint som helst och bilen går fantastiskt bra! Jag är så glad över att det blev en med automatlåda och ännu gladare att hitta cruise control när jag började köra. Det är ett så bra verktyg för att hålla (ned) hastigheten. Nu vimlar det ju av kameror söderut så det är lika bra att lägga sig på ett lagligt tempo. Man ska ju heller inte stressköra när man åker husbil.
 
Jag har dock varit trött och seg med en förkylning som härjat i kroppen hela helgen och i natt sov jag 11 timmar men var inte ett dugg piggare när jag vaknade. Mycket att göra har jag också så det passar (som vanligt) rätt dåligt. Vi hann med lite stök här hemma idag ändå och jag åkte en sväng på soptippen (bätterstället) för att bli av med en del skrot. 
 
Ska försöka komma mig i säng så att jag kan hinna undan en del jobb imorrn. Blev mindre än jag tänkt idag men det blir väl så ibland. Dygnet räcker inte heller till när jag planerar att-göra-listan... 
 
Handlade till mamma idag och så åkte vi dit för att födelsedagsfika i efterskott. Hon firade hos Malin i stugan igår tillsammans med mina syskon men då var vi ju på resa. Kul ändå att kanske dela upp firandet så att hon får sällskap oftare. Vi fick både smörgåstårta och tårta och hann prata en stund och hjälpa till med ett par saker. Sedan kom hon ju på att det idag är pappas födelsedag så jag åkte på graven ikväll för att tända ljus från oss alla!
 

Stenen har inte kommit på plats ännu men nu kan det inte vara långt borta.


Han skulle ändå ha varit nöjd med all scilla som växer vilt runt omkring. Han älskade ju blommor!

Jag pratade lite med honom om allt som händer och berättade att han skulle ha fått smörgåstårta (hans favorit!) på kalaset. Det är inte så att jag behöver gå på graven för att föra ett resonemang med honom men om jag går dit så blir jag lugn och har tid. Det var så fint på kyrkogården och doftade så gott av alla blommor och träd som nu slår ut. En stunds meditation på kvällskvisten.
 
Och Landskyrkan står som en trygg beskyddare i fonden! Not bad!

Nej, nu blir det inget mer. Jag måste ta min förkylning till sängen och hoppas att den försvinner... Haha! Sov gott alla! :)