Batteriladdning

Det fina vädret fortsätter även om jag hängt mer vid tvättlinan än i solstolen. Men det är helt OK för det är ju så "bra törrver". Igår stökade jag på som vanligt och åkte sedan iväg för att handla lite penséer till mamma och plantera ett par krukor ute. Hon längtade väldigt efter att åka till Önnesmark idag och var på gott humör. Men det känns ändå som om hon mellan varven är något mer förvirrad nu. Kanske inte konstigt med tanke på allt som hänt men det är bättre att vara uppmärksam på förändringar så att hon får den hjälp hon behöver.
 
Hon var lite "dagavill" men det kan ju hända vem som helst när det är långhelg... Själv tog jag en promenad igår kväll och mötte många som gick i finkläder med kassar och väskor. Tyckte först att det var lite märkligt men insåg sedan att det var lördagkväll och inte alls onormalt att folk var på väg till middagar och fester. Det var kanske jag som stack ut i träningskläder... En lördagkväll! Haha!

Vacker kväll och riktigt varmt! Så härligt att röra på sig. Minns ju att jag tankade mycket kraft under mina promenader när jag var sjukskriven en gång i tiden.

Och på tal om utbrändhet så används beteckningen ofta onödigt slarvigt. Att drabbas av utmattningssyndrom ÄR fruktansvärt jobbigt och det tar lång tid att komma tillbaka även om man får hjälp. Därför kan man bli lite frustrerad när man ibland öppnar tidningen:
 
Jaa, hade han nästan gått in i väggen hade han inte stått på scenen och repeterat nu... Men jag ska inte döma andra. Jag vill bara att vi ska respektera alla som drabbas. 
 
---

Nåja, idag hade vi samling i Önnesmark. Mamma var där för att hälsa på Lars och vi syskon skulle också ses och resonera om lite saker och ting. Känns bra att vi kan reda ut frågor som uppkommer och hjälpas åt att gå vidare. 


Jag och syrran hann också stanna till vid "vattenfallet" en bit in från E4. Ni kanske inte tycker att det är så "mäktigt" - men det var ett populärt utflyktsmål och som barn plockade vi ofta tidigblommande kabbelekor och tog med hem. De var vackra men men inte så populära då doften inte var helt angenäm.


Nu är det bara småsyrror som slagit ut och Malin kollar in vattnet.


Och jag tog en fruktstund - den första på en vecka och det var det godaste äpple jag ätit!


Sedan spexade vi i gammal god stil för att efterapa tidigare fotosessioner.
 
En systerwefie fick avsluta pausen innan vi åkte norrut igen. Idag fick inte bröderna vara med på bild men det är inte alltid jag kommer ihåg att ta fram kameran. Tack ändå för idag allihopa! Det var fint att ses!
 
Idag hade jag planerat att sola men molnen hade tagit över när jag kom hem så jag nöjde mig med en stunds läsning ute och det är ju bara för härligt att inte behöva jacka eller byxor. Björkarna har också slagit ut idag så jag hoppas vi slipper fler frostnätter framöver. Nu mår jag så oerhört gott av all sol och vårkänslorna ger en massa välbehövlig energi! Bara att ladda batterierna!