Sjuksänga'...

Föööööööörkyyyyyld... Trodde knappt jag skulle fixa Vasaloppet idag men inbäddad i fleecemorgonrocken lyckades jag ta mig ända till målet i Mora!
 

Kan också bero på att jag blev väckt till nybakta scones, ägg och kaffe av grabbarna i familjen! Underbar service och jättegott! 

Och Vasaloppet blev en riktig rysare då jag hejade friskt på gatans kung Markus Ottosson som hängde med i tätklungan och kom i mål som 6:e man! Sååååå otroligt bra jobbat!

En riktig vinnarskalle som fick den utdelning han förtjänade. Jaa, jag hade gärna sett honom vinna hela baletten eftersom det bara skilde 2 sekunder men det var trångt in på upploppet. Hela Skellefteå är stolta över dig! Otroligt roligt!

Bra jobbat också av lillebror Martin som kom på 336:e plats och pappa Thomas som blev 783:a i sitt 36:e Vasalopp. Fantastiskt bra jobbat av hela familjen!
 
Efter målgången blev det inte mycket mer. Jag har mest legat i sängen, sovit och känt mig ynklig... Men att tycka synd om sig själv ger inte mycket. Ni vet ju att självömkan är som att dricka gift och tro att någon annan ska dö av det... Händer aldrig. Därför har jag nu lagat en köttgryta och bönpasta till maken och sonen innan den senare vände om till Luleå. 
 
Nu sitter jag i soffan igen och snorar. Har ätit lite glass till dessert så det känns som om jag är på bättringsvägen! Ses imorrn pigga och glada!