Ljus i mörkret

Gårdagen blev lite konstig och jag var låg hela kvällen. Väntade att Skrållan skulle komma springande och tyckte att jag hörde hennes tassar mot fönstret där hon brukade signalera att hon ville in... Vi saknar helt klart en fin familjemedlem!

Bra då att avsluta dagen med att montera lite lampor i köket för att få in nytt ljus! 


Vi hittade ju några "kolvar" i Göteborg som blev riktigt kul. Kanske inte för flygplatspersonalen som naturligtvis tog makens bagage åt sidan när dessa blev genomlysta... Dynamitgubbar? Med stubin? Haha!


Igår kväll lyckades vi med gemensamma krafter (klart sämsta elektrikerna) montera upp, linda och dra kabel så att allt blev lyyyyyysande! Jag är jättenöjd och nu saknas bara en dimmer. 

Störde också hjärnan med lite dammsugning och tvätt. Inte kul men det funkade för att styra över tankarna på andra saker. 

Idag har jag haft främmande hela dagen av mina bästa:


Åsa och Alma! Jobb och prat och promenad har gått otroligt snabbt och varit fantastiskt trevligt!


Vi såg också värsta fågelsamlingen när vi hade passerat Degermyran. Tur att de var långt borta och inte särskilt intresserade. Tankarna till Hitchcocks film är inte särskilt angenäm...


Hem för att fixa lunch med fiskrullar av rödtunga fyllda med parmaskinka och getost. Till detta broccoli, blomkål, selleri och ruccola. En grön rätt som blev påhittad i stunden men helt ok. 

Och Alma snusade runt för att leta katten tror jag. Det slutade med att hon lade sig (bekvämt?) på samma stolsdyna där Skrållan legat... Gulle! 
 
I afton har jag handlat mat, hälsat på mamma (som är sällskapsjuk och inte var på något vidare humör men som blev gladare när jag varit där en stund) och jobbat lite. 
 
Avslutar med Dagens bästa som blir sonens inlägg på Facebook:

"Return of the king! Imorgon är det åter till Kulturens hus efter lite ledighet och andra äventyr!"
 
Han är ju för söt... Ett ljus i mörkret inte bara för oss! Lycka till imorrn Oskar!