Konst-iga försök!

Igår åkte jag först en tur till mammas lägenhet för att ta in post och sedan till henne på 26:an där hos satt i egna kläder och såg betydligt piggare ut! Så skönt! Hon längtar hem - och efter sällskap, men man kan ju inte vara med henne hela tiden även om man skulle vilja. Hon får den vård hon behöver och på måndag ska vi ha vårdplanering inför den kommande hemfärden. 
 
Sedan drog jag iväg till Piteå för lunch med Åsa och en tvådagarskurs i Vedic Art - en ganska kravlös konstform för alla som inte tror att de kan måla. Kändes bra då de egna kraven på prestationer är största motståndet.
 

Ljuvligt väder i dagarna två! Man hade gärna velat sitta ute men man kan ju inte få allt... Nu fick jag ju vara i min egen bubbla och bara koncentrera mig på lustfyllt kluddande - omgiven av ett gäng väldigt trevliga kvinnor!


Anette Vester från Västerås höll i kursen som hon och Åsa arrangerade och här klippte hon till dukar till alla för att vi skulle ha material att sätta tänderna, eller kanske ännu hellre penslarna, i.

Började dock med finbesök innan vi startade. Sötaste Valter kom och kramade mormor!
 

Det är mycket kärlek här... 
 

Här är han med pappa Thomas!
 

Och här med mamma Linda-Marie! 

Sedan var det samling och alla anlände. Vi var 18 deltagare och höll till i Konstlängan i Piteå som var helt perfekta lokaler där det fanns allt!


Fint ljus lyfte mitt röda hår till oanade höjder! Karin fångade mig på bild.
 

Koncentrerat målande. Jag kom igång snabbt och startade med en färggrann historia.


Ett par "prinsessor" inspirerade av en annan tavla jag sett. Glad att jag fick till lite ljus och inte kluddade bort hela bakgrunden. En del alster slutade som en brun sörja - men man kan alltid rolla över och börja om. Ibland händer det ju också saker... Som när en av tjejerna råkade tappa glitterburken...


Hahaha! Ja, det är skönt att få skratta ordentligt också!
 

Några grafiska bilder gjorde jag också när jag längtade efter mellanrummet.

Stort Tack till Anette och alla andra deltagare för härliga och inspirerande dagar! Köpte med mig duk och färger så det kommer att bli fler kontemplativa stunder här hemma!
 
Nu har vi ätit helstekt rostas och ser fram emot Mello men konstaterade precis att vi varken har godis eller chips att tugga i oss. Får väl bli några mandlar då... Ha en fin fortsättning på helgen!