Jobb och inspiration!

Full fart hela dagen! Lite fix på förmiddagen och sedan iväg till Statt där jag skulle medverka på en stor "Avfalls-konferens" för människor i branschen från hela norr- och västerbotten. 
 

Laddad till tänderna i en helt ny logemiljö där delar av den såg ut att ha använts till dusch eller diskrum. Men det funkade bra det också och själva jobbet gick alldeles lysande. "Emma" har ju sorterat sopor sedan 2004 och har gedigen (och väldigt personlig) erfarenhet... Haha!

Därefter åkte jag till lasarettet och hämtade mamma och alla hennes saker och rullatorer. Hon har fått en för utomhusbruk också vilket är en utmaning för vilket bagageutrymme som helst... Förr hade man kombi för barnvagnen och nu för "gamlern".


Här är hon på väg ut till bilen. Än så länge är hon lite försiktig men jag tror att det kommer att kännas bättre när hon fått vara hemma några dagar.


Väl hemma mötte distriktsköterskan och hemtjänsten upp och vi pratade igenom den praktiska hanteringen av maten och medicinen. Sedan hade mamma lite läsning att ta igen medan jag vattnade och bytte rent i sängen. När jag åkte låg hon och vilade - såååå nöjd!

En sväng på apoteket för hämtning av mediciner och på Maxi för matshopping innan jag hann studsa in hemma och slänga i mig lite middag innan träningen. Så skönt att komma igång igen! Efter passet var det också träff med hälsogruppen och ikväll hade vi besök från Piteå!


Åsa kom tillsammans med Kristina från Yogahuset som pratade om näringslära, forskning och förebyggande hälsovård. De berättade tillsammans om de superprodukter som jag också använder och mår så bra av. Egentligen bara massor med väl sammansatta vitaminer och mineraler som gör att kroppen är i balans. 


Åsa pratade om sina egna positiva erfarenheter och Kristina gav oss massor med klok information. Hon är både Naturläkare med näringslära som specialitet, Yogalärare och Homeopat. Tusen Tack för att ni kom och gjorde det här till ännu en kanonkväll!

Avrundar med en dusch och dagens almanacksblad:

Haha! Men mår man bra är det värt så mycket mer! Dessutom har tydligen Skellefteå krossat HV71 så slutspelet börjar bra. 
 
Ses imorrn alla glada. Har jag tur får jag sovmorgon innan jag ska dra igång lite städning!