Trött men tränad!

Jobbdag igår med både enkla och svåra uppgifter. I min strävan att hjälpa andra med sina problem fick jag på förmiddagen göra en utryckning som kanske var mindre rolig men jag hoppas att den leder åt rätt håll för alla inblandade. Man önskar alltid att man kunde göra mer...

När jag sedan jobbat klart gjorde jag en kycklingsallad, bytte om (mer kläder på!) och åkte norrut för att titta på Åsa och hennes kamrater i Karlbergsteaterns sommarlustspel/fars "Härliga 70-tal".

Lite mörka moln på himlen men det blev bara ett par droppar regn och jag var ju förberedd. Jag har jobbat med sommarteater sedan 1987 och vet att det blir kallt att sitta stilla - hur fint vädret än är. Många premiärer har jag suttit i tjock jacka och täckbyxor... Det går! Man blir ju så varm och glad inombords!
 

Blir glad när jag svänger av vägen och får passera välskötta och öppna landskap! Det är så här man vill att det ska se ut och då förstår jag inte hur Norrmejerier kan sänka mjölkpriset för bönderna som har det svårt nog som det är!! Men det där är en helt annan historia som inte hinns med i dag. Jag vet bara att många med mig skulle betala dubbelt så mycket för mjölken om man visste att bonden fick överskottet!

Nåja, jag skulle ju på teater och det var bara såååå roligt! Ensemblen var ombytt och klar och vi som var inbjudna till deras första genomdrag satte oss på läktaren.


Fina Åsa i klämmig crimplene flankeras här av barndomskompisen Carita vars man gjorde en strålande insats i föreställningen. Han har för övrigt ursnygga ben - men det är också en annan historia... Haha! Se föreställningen så fattar ni.


Roligt manus av Greger Lindblom och underfundiga sångtexter av Åsa som också bearbetat och jobbat med uppsättningen där det syns både revyrävar och Karlbergsveteraner.

Premiären är inte förrän 28 juni och jag trodde nog inte att det skulle vara så klart som det faktiskt var. Texter ska givetvis sättas, sånger ska repas och scenerier läggas fast men på det stora hela sitter det redan ihop och är hur roligt som helst! Alla gör lysande insatser och vi skrattade galet mycket åt vissa situationer! 

Genomgång efter båda akterna där vi fick komma med tips och synpunkter - och även överösa dem med beröm över vilket bra jobb de gjort! Kommer att gå alldeles lysande och har ni möjlighet - åk och se den! Sommarteater utomhus är bara för ljuvligt! Karlbergsteatern eller läs mer på deras Facebooksida: Härliga 70-tal

På lördag drar också Västerbottensteatern igång sin mastodontföreställning "Ringaren i Notre Dame" för andra året och den ska ni heller inte missa! Storslaget och med fantastisk musik! Västerbottensteatern

---

Idag skulle jag och Åsa ha filmat lite men vi gör en annan lösning då vi båda två var trötta och Åsa behövde vila inför nya repkvällar. Därför hann jag, Mia och Peter med ett musikmöte där vi gått igenom en ny grej vi ska göra med bandet till ett kommande event. Känns skitbra!


Firade med att åka och tvätta den här kraken som såg ut att koka bort men blev ren och fin och nu inlämnad för lite plåtfix då jag fått oönskad hjälp med att ha sönder ett baklyse och pyttelite av skärmen... Ahhhgghhh... 


När man tittar ut på uppfarten kan man dock tro att bilen krympte i tvätten då jag nu kör en V40 under tiden. Trevlig bil det här också!

Jobbat, lagat lax och kände sedan att det var dags igen. Det känns faktiskt som om jag börjar komma igång och det är jättebra!

6,5 kilometer på ny rekordtid (för mig alltså!)! Kände mig stark - men av bicepsen syns det tyvärr inte mycket... Haha! Jag promenerar raskt och springer lite men blir aldrig någon löpare (nedsatt lungfunktion). Huvudsaken är ju att det känns kul att motionera igen!

Nu är det ju också fotboll ikväll så jag verkar få min beskärda del av sport. Tur att jag inte behöver vara med på rikt'. En rusch och jag skulle ligga död ner... När vi var barn sa alltid min bror att jag var en "tung back". Undrar om det berodde på att jag sprang så lite? Haha!