Skötning!

Nej, det blev ingen blogg igår då mitt senaste dygn varit fyllt av fina gullungar! Vi har fått vara barnvakt åt Malin och Martins fina barn då de själva skulle gå på bröllop. De firade för övrigt också egen bröllopsdag och då passar det bra att få gå på fest.
 

Gårdagen var lite murrigare och i daggkåpan hos syrran hade det samlats vattendroppar. Jag måste kanske ta en liten planta då jag tycker att den här lite oansenliga växten är så fin!


Max och My var packade och klara - taggade till tusen!


Vi började med att åka till Bonnstan där det var retromarknad - och högt gräs... Max var inte riktigt nöjd med klippningen men i övrigt är det en fröjd att vara ute med dem. Vi kom över en brosch (Max), ett par örhängen (My) och ett klänningstyg som jag köpte till Malin för totalt 70 kronor. Ska se om vi kan sy en klänning då hon gillar både retro och passar i modellen med snävt liv och utsvängd kjol. 


Sedan blev det en tur till affären för att handla middagsmat och lite saker som fattades.


Efter en våffellunch med blåbärssylt så landade vi i soffan med lite Barn-TV då lördagsgodiset skulle intas. Plötsligt kommer fler gullungar då Mia kom med Ture och Alma - och en fin jordgubbsampel från hela familjen "Löwe"! Ni är ju för söta! Tack! Ture var lite nyvaken...


Men Alma desto piggare! Flickorna är faktiskt födda samma år och börjar första klass i höst.


Och gossarna blir tre år i juli respektive september. Max blev glad när det kom fler barn.


Och lite busig... Haha!


My och Alma hittade varandra och hade nog gärna lekt längre men jag hoppas det blir fler gånger!
 

När vi blev ensamma gick vi ut i husbilen. Ja, jag hade lovat att vi skulle vara där ute och mysa under dagen och vi började med Yatzy.


Max slog koncentrerat...


...och jublade efter varje slag! Ja, det gjorde han även om han inte fick något... Haha!
 

My testade nya clipsen...


Snyggt och guldigt! Vi lekte också att vi var ute på resa.


Här är det Max som är pappan som blir lite trött på våra frågor om när vi är framme... 


När vi kom in ville My lära sig spela schack och maken var kunnig pedagog. Det är ett svårt spel men hon hade talang.


Jag fixade middag och barnen fick själva göra i ordning fruktsalladen som vi skulle ha till dessert. De fixade allting galant!


Sedan skulle den naturligtvis intas i husbilen... 


...och My tog en bild av mig och Max också!

På med pyjamas och borstning av tänderna innan vi satte oss i soffan och läste lite böcker. Max slocknade ganska snabbt och det var bara att bära honom till sängen. My surrade sju stugor fulla ända tills hon lade igen ögonlocken ett par timmar senare.


Hon ville ligga nära sin lillebror och det är som Bo Kaspers sjunger: Hon är så söt när hon sover... De är de ju båda två!

Jag passade på att lägga mig jag också då det kostar på att vara barnvakt. Det finns en mening med att man inte kan få barn i min ålder. Man skulle aldrig orka... Haha!

Men i morse hade man gärna varit förälder igen då mys i sängen och många kramar är ett helt underbart sätt att slå upp ögonen! Max och My är så goa' och man får flashbacks till den tid då barnen var små och man ofta vaknade så här. Det är det mysigaste som finns!
 
Nu är barnen hemskjutsade och jag har sovit en timme extra. Ja, gamla mostrar kan behöva det... Nu sitter jag i uterummet då jag behöver ljuset och längtar efter mer sol! Skönt att vara ledig ännu en dag.
 
 
 
 
#1 - - Mariana:

Alla skulle få ha en sån moster..så mysigt!

Svar: Alla skulle få ha så fina syskonbarn också! Mysproppar! <3
Monica Lindgren