Jaha?

Jag fick ju en Sous Vide Cirkulator (eller vad det nu kallas) när jag fyllde år och hade tänkt testa den ikväll men fick ge upp då vi inte längre har en gryta som är så hög som 17 cm... Det är på den höjden den ska skruvas fast på kanten så jag får nog lov att shoppa lite först... Haha!
 
Men har jag tur kanske någon ska till IKEA i helgen och kan köpa mig den största grytan (5 lit)  i serien Förbluffad för 299:-?? 

Har den mindre storleken så den skulle passa bra i samlingen.

Och självklart har jag haft en 10-literspanna tidigare men det var före Induktionsspisen... En del saker fick nytt liv i andra hem och det är väl också bra. Så det fick bli lite annan mat ikväll - rester av kycklinggryta från igår med en bönspagetti som faktiskt var jättegod!

Känner mig också trött så det blir knepigt att klara kvällens match då EM i Fotboll drar igång. Nu kanske det inte bara handlar om trötthet... Haha! Men maken kommer att sitta klistrad vid favoritidrotten så det är i alla fall en av oss som tar det soft i soffan. Själv funderar jag på att skriva lite text till kommande roligheter. Jag fick plötslig inspiration och då gäller det att handla snabbt.
 
Tror jag avslutar dagen med lite yinyoga. Ska egentligen göra det här varje dag för min korta baksida och onda hälsena men det är inte alltid det blir av. Nu har jag dock fått tips om en bra app ("Vila dig i form" - ni hör ju själva hur bra det låter?) så igår körde jag ett pass innan jag skulle somna och det var ett kanonbra sätt att också komma ned i varv. 

Fullt så här elegant kan jag inte tänka mig att jag ser ut - men jag gjorde bl a Svanen.

Och för er som inte vet något om Yin Yoga så kör Anki ett pass på tisdagkvällar där det kanske finns platser kvar i höst? Det är jättebra! Man sitter/ligger i olika positioner i fem minuter och kommer åt bindväven som sitter runt all muskulatur. Otroligt skönt (Iaf efteråt...haha!). 

Nej, nu blir det några roliga rader i ett helt annat forum. Vad det blir kanske ni får se i höst! Ha en fin kväll och helg alla!