Folkfest!

Mycket folk och festligt hela veckan. I måndags gjorde jag bort lite pappersarbete - men jag höll till utomhus. I det här vädret vill man ju aldrig gå in... Satte också igång min Sous Vide så att köttet fick sköta sig själv under eftermiddagen.


På kvällen var det bara att krydda och slänga på hela steken på grillen! 
 

Jag hade ju hungriga grabbar på middag! 


Oskar och hans barndomskompis Niklas hade hittat skateboarden och varit ute för att återuppliva gamla minnen. Takterna sitter i och de var rejält svettiga efter ett par timmar på brädan.

En skön kväll i uterummet och laddning inför en festlig tisdag.
 
Tillsammans med Sture och Sonja var vi bjudna (eller vi var väl egentligen inte bjudna men någon ska ju skjutsa och vi råkade bli många chaufförer... haha!) till makens kusiner i Gunsmark. Ellen och hennes Mats har tagit över hemstället där Stures bror Erling och hans fru Hjördis bodde. 


Här är det Gun-Britt som hälsar välkommen. Hon och Rolf bor i Täby och när de är på besök i norr så vill de gärna hålla kontakt. Det tackar vi för!

Lunchens värdar Ellen och Mats!
 

Och glada gäster i blått och vitt!


Den blå färgen var genomgående och här ser ni makens syster Berith och hennes Krister!


Finaste Oskar!


Här är det Gun-Britts man Rolf som håller låda.


Mycket skratt i det här sällskapet!


Finaste Gun-Britt!


Ulf pratar skog med Mats.


Och Gun-Britt pratar gamla minnen med Sonja och Sture som var så fina!


Mycket skratt här också!


Roligt att de orkade vara med den här soliga dagen.


Alla trivdes!


Och Oskar fick lära känna Rolf. De har ju träffats när sonen var liten men inte sedan han blev vuxen.


Rolf tyckte att maken hade stooooooor kamera!


Inte undra på att det blir bra bilder? Haha!


Tack så mycket för att vi fick vara med och för all god mat och goda kakor! Nästa år måste vi ta oss i kragen och bjuda tillbaka!

På aftonsidan åkte vi hem igen, bytte om och åkte ner på stan då det var sista kvällen för gratiskonsert på "En Flotte" som Sofia Andersson Lundberg arrangerade och lyckats få ordentligt med sponsring till. Hoppas att det räckte och blev över!
 

Vi tog plats på slänten och var inte direkt ensamma... Tusentals människor hade sökt sig ner till älvsbrinken. Var bandet var?


Ja, men här! Bakom rönnen... Haha! Det var Weeping Willows som spelade denna sista kväll och det blev en kanonfin konsert!
 

Vi trivdes på vår filt.


Massor med folk och ett myller av båtar!


Finaste grabbarna!


Och skönaste publiken!


Jag har ju ingen farstu så jag gick fram och delade plats med några poliser för att ta par bilder. Det här blev verkligen sommarens succé och hade vi inte varit bortresta så hade vi varit här varje tisdag!


En folkfest! Nästa år kanske det får bli ljudanläggning längst hela sluttningen så att alla hör.


Men alla sätt att komma nära är ju bra. Niklas och hans kompis hade tagit gummibåtarna och gled fram för att lyssna!

En fin kväll på stan som avslutades med att jag träffade syrrans fina jobbarkompis Anna. Hennes dotter Li hade plockat den här blomman och gav bort den till mig. Fick bli en fin avrundning.
 
Igår gjorde vi inte särskilt mycket och Oskar åkte iväg till Lofoten tillsammans med kusinen Johan och makens hemmabyggda Transit. Allt verkar funka bra och vi unnar dem fina dagar som avslutning på semestern!
 
Idag har Knasen varit till El och Diesel för att laga till batteripolen och sedan har vi motionerat. Jag sprang ner för att hämta den och i eftermiddag har jag och maken tagit en sväng på motionsspåret. Roligt spontanbesök av Leif och Åsa på kaffe och sedan en given middag i uterummet.

Nu händer det inte så mycket mer. Ernst jobbar på i TV och är sååååååååå nöjd med allt han gör... Själv är jag mest nöjd över att han inte är i rutan varje kväll. Jag föredrar min egen händige man som är betydligt mer ödmjuk! Jo, Ernst är duktig - men han är bäst utan ljud...