Effektiv dag!

Maken åkte till Önnesmark för att klippa gräs och hälsa på svärfars. Själv stannade jag hemma och drog igång städningen då jag ändå var vaken i svinottan. Inte var det särskilt kul men så här efteråt känns det otroligt bra!
 
Tog en paus då mamma ville ha sällskap på Kyrkholmen och det passade bra. Jag gillar ju att ha lite tidspress - blir väl lite effektivare då.
 

Här är vi på G över hängbron. Ingen rasande fart men hon har rätt bra balans och det är skönt.


Det var musikunderhållning av Anneli Wigren med band som sjöng både egna och andras lite jazziga låtar. Fint! Dock var det packat med folk så fikakön blev hur lång som helst... 45 minuters väntetid på våfflorna gjorde att vi fikade annat av deras hembakta läckerheter.


Mamma trivdes och tycker att det är så fint här. Kul att hon också åkt hit själv när det varit gudstjänster eller arrangemang. Det är ju viktigt att hon kommer sig ut även när vi inte har möjlighet att följa med. Nu blev det en trevlig paus i solen.


På vägen hem hämtade jag också den här fiiiiiina tavlan som jag köpt av Kajsa Reicke! "Fågelflickan". Den var ännu finare i verkligheten och jag älskar den! Tack fina Kajsa för dina underbara bilder - och att jag fått köpa några jag kan glädjas åt här hemma!

Hann också förbi Stadskällaren för att köpa ett par fantastiska bitar entrecôte som vi grillat till middag. Magiskt gott kött!


Men innan maten - en träningsrunda! Jobbigt men, precis som städningen, skönt efteråt!

Extra roligt var det också att få se en bild av Oskar och Johan på Facebook där de vandrat i Lofoten:

On top of the world! Vilken utsikt! Så roligt att de trivs och gör roliga saker - men nu hoppas jag att ni har kommit ner igen, lugnt och säkert. Lofoten är helt klart värt ett besök!
 
En effektiv men riktigt bra dag! Har kikat på fotboll ikväll och det blev väl en första lyckad insats för Zlatan i Manchester United också! Synes!