Nytt år - nya möjligheter!

2016 - here we come! Jag lovar... faktiskt inte någonting! Men har som målsättning att må bra, göra nya roliga saker som känns rätt, duga som jag är, utvecklas och ge massor med kärlek till alla viktiga personer i mitt liv! Känns fint!

Den här dagen börjar dock lite sorgligt då jag skjutsat iväg Emilia på flyget hem... Vi har fått rå om henne länge och det har varit så roligt! Oskar åkte i onsdags och jag saknar er båda nåt' alldeles kopiöst! Men vi ska ses snart igen och nu är det vår tur att röra på oss.

Det enda positiva med att de åkt hem är möjligen att kön till toan och duschen förkortats avsevärt. Haha! Men får jag välja tar jag hellre köerna, kramarna och alla glada skratten!
 
Emilia hade fullt sjå igår att stänga igen resväskan... Idag fick hon ändå lov att låna en extra väska. Många julklappar med sig hit - men också många med sig hem! 
 

Igår var det fix och stök och dukning här hemma då vi väntade gäster av gamla goda vänner. Dagen innan åkte jag en sväng på stan och shoppade silvertyg som duk och lite småsaker på Kupan. Perfekt att återbruka lite och blanda ljusstakar och vaser.


Och till slut kom kvällen och vi tände ljusen. Det blev inte direkt kallt här inne... 


Vi hade också celebert besök av labradoren Wilma som var hos oss för första gången. Hon är helt otroligt lugn och den perfekta hunden för Skrållan att vänja sig vid. Vår katt är ganska harig och rädd när det gäller hundar men till slut så kunde de passera varandra utan problem - och även vistas i samma rum. Skönt!
 

Till tolvslaget slogs TV:n på och vi kunde se Micke Lejnegard kalla in Marlena Ernman en aning för tidigt... Eller? Hon läste Tennysons dikt med bravur och inlevelse men hade ju knappast kunnat göra det långsammare. Så det blev skål flera gånger och lite wobbligt en stund men vi firade i alla fall!


Gott Nytt År från oss på Sommarstigen och tack alla fina gäster för en trevlig kväll, vinster och förluster i spel och glada skratt!

TV är bra. Vi fick glitter och glamour, sköna och kloka Marlena och massor med fyrverkerier utan att skrämma upp ett enda djur.

Sedan följde en titt på "En oväntad vänskap" (underbar film) och hämtning av tjejer som varit på fest. Somnade inte förrän vid 04 så det blev lite sovmorgon idag och mest häng i soffan med både backhoppning och "Ivanhoe" som jag inte sett sedan i mitten av 80-talet. Jodå, den slutade precis som vanligt! Och det gör jag också. Med önskan till alla mina vänner om ett Gott Nytt, fridfullt och lyckligt 2016! Vi ses!