Back home!

En vecka i min egen bubbla var fantastiskt bra! Jag behövde en mental omstart och har både tänkt och tänkt om när det gäller mitt liv. Om förra året präglades av mycket jobb och mycket omsorg om andra så ska det här året bli en tid när jag faktistk ska försöka prioritera mitt eget mående. Inte så att min omsorg om andra tar slut - det är ju en del av mig - men jag kanske ska sätta mig själv i första rummet. Jag ska ju orka lääääänge! 
 
Lite miljöombyte blev det också! Snön och kylan lämnade jag hemma och drog söderut. Härligt, soligt, stressfritt med tid för både eftertanke och nya idéer. 
 
Vackra dagar och kvällar ger mycket ny energi!

Fredag kom jag hem och lördag var det dags för jobb igen! Den här gången på Västerbottensteaterns Öppet hus där det var massor med aktiviteter och fullt med folk hela dagen! Jag var där för att presentera "Lyckligare nu" och tillsammans med Mia och Micke göra min gamla berättarföreställning om teaterns verksamhet; "Vå göra dem om dagarn' då?". Blev väldigt lyckat och jag hade fortfarande lugnet i kroppen. 
 

Lillemor var sagotant under dagen!


Och eftersom den kommande premiären av "Istid" är i fokus så hade teaterns personal också hockeyhjälmar på jobbet. Mia sålde biljetter och höll i trådarna!


Unghästen improviserade och sålde även den här snygga T-shirten från föreställningen "Xenofoben". Jag köpte givetvis en och alla intäkter gick direkt till behövande. Här har Matilda fått hjälp av Tage som bl a skötte rundvandringarna.


På caféscenen där jag höll till var det full rulle och alla kommande produktioner presenterades. Micke var på ett strålande humör och gav smakprov ur sin kommande monolog "Jompa och jag".


Han är en estradör av stora mått! Alla vårens föreställningar är utsålda men den ska spelas även i höst. Kommer att bli en publiksuccé!


I konferensrummet var det hockeyturneringar och Unghästens Pär Löfbom agerade både domare och lysande kommentator. En fin dag med alla gamla arbetskamrater och teatervänner! 

Idag har jag ägnat mina närmaste mer tid och bjöd syrran med familj och mamma på våffellunch! Önskemål hade kommit från de söta barnen och då kan man ju inte säga nej... :)


Och se så glad Max blev när han fick vara med på vispa smeten!


Ja, My hjälpte också till och de åt massor! Max hade beställt blåbär och grädde så jag kokade ny sylt och tog även upp lite bär så att det skulle blir mindre sött. 


Smarrigt!


Lite lek hanns också med innan det bar av hemåt. Jag och mamma passade på att åka till graven och tända ett par ljus innan jag skjutsade hem henne. 

I eftermiddag har jag handlat och lagat upp lite mat då jag ska köra en Cell-Reset för att ge även kroppen en nystart - utan socker och salt i 28 dagar! Jag är ute efter ett bättre mående, mer balans och stabilare blodsocker. Går jag ner ett par kilo på samma gång så gör det ju heller ingenting... 
 
När jag stressar blir det en del onyttigheter och massor med sockersug som följd - och det vill jag gärna komma över. Jag vill hitta tillbaka till någon form av grundkondition. Wish me luck!