Dag 28 - Yezzzzzzz!

Jag har klarat CellReseten och känner mig så nöjd! Idag är det med andra ord sista dagen med osalta ägg - och för den delen också heeeelt perfekt mage... Haha! Förra veckan fick jag väl i mig några saltkorn på turnén men det var ett par enstaka tillfällen som jag försöker se genom fingrarna med. Svårt att tänka på allt när man åker så där och dumt att inte tillåta sig att vara stolt över sig själv. Jag har ju gjort det jättebra!
 
28 dagar har också gått helt utan socker vilket är otroligt bra! Ska se till att min första sockerchock blir något jag verkligen njuter av. Det jag längtar mest efter är dock en god köttbit - med salt - så det får bli en kalasmiddag imorrn. Kanske lite kantareller också... Mmm... Ja, först ska jag ju väga in mig imorrn bitti så vi får se hur mycket jag ska fira. Tror inte att det hänt så mycket senaste veckan men har jag tappat sex kilo totalt ska jag vara helt nöjd. 
 
Om jag var krossad igår så vaknade jag pigg idag redan kvart över sju. Känns bra att ha fått en återhämtningsdag så nu startade jag upp kakelhackningen igen. Maken sliter matta och skrapar lim - och just lim verkar vara den sammanhållande länken i det här projektet...
 

Fina köket... Men den här veckan kommer både golv och köksinredning. Vi hoppas på rörmokare imorrn så att vi får riva ut det sista även om det kommer att bli mer besvärligt att både laga mat och diska. Nu vill vi börja det positiva byggjobbet!

Nu är golvet klistrigt oh vi går på små gångar för att slippa dra in smutsen i alla rum. Fast det hjälper sådär...

Imorrn och tisdag ska jag jobba på teatern och repa tillsammans med Micke. Hans "Jompa och jag" får premiär tisdagkväll och det ska bli roligt att se honom i skarpt läge. Han är så begåvad att mitt regiarbete får betecknas som ganska lättvindligt. Mitt största jobb gjorde jag ju med manus och sedan har det bara flutit på. 
 
Tror jag kommer att sova gott inatt - och drömma om mat... :)
 
 
 
 
#1 - - Linda-Marie :

Ååh! Du är så grym som har klarat det! Jag tog en fusk-dag igår, jag var så jäkla less! Åt en god korv och ost m kex! Var så gott att jag fick ståpäls på hela kroppen och tårar i ögonen :D och nu har jag ny energi för att ta mig igenom dom här sista dagarna!!

Svar: Duuuuu är grymmare! Jag åt ju en middag i Sundsvall som inte heller var så bra men det gööööör ingenting för vi är ju så otroligt bra som har klarat det! Och Åsa är bästa coachen man kan ha! Kram och lycka till nu på slutet! <3
Monica Lindgren