Dag 16 - Torsk och köksrivning

Allt rullar på och träningsvärken är, otroligt nog, inte den värsta jag har haft. Därför kunde jag också gå på Yinyoga ikväll och fortfarande räta ut benen... Haha! Efter det passet är både kropp och själ insvept i bomull så det blev inte mycket gjort ikväll - vilket var väldigt skönt!

Grön och skön dag idag. Då får man njuta av grönsaker så jag fick nytta av maten jag lagade till igår kväll:
 

Torskrygg i bitar med massor med örter och lime. Till detta paprika, broccoli, spetskål, och lök. Jag brukar halvera mängden fisk och istället komplettera med en smetig äggröra av ett ägg och toppa med. Det blir som en tänkt sås...

Inte så vackert kanske men efter 1, 5 minuters matlagning i micron är det bara att skotta i sig. Det blir effektivt på något sätt. Ja, maken fick också torskrygg och grönsaker - fast med salt, sås och potatis... Vi gillar ju olika den här månaden...


Ni förstår hur jag har det... Haha! Nej, skämt åsido så har jag inga problem med att han sitter och snaskar i TV-soffan. Jag har bestämt mig för att klara det här så jag tänker inte ens tanken. Sedan äter man mat så ofta att man faktiskt aldrig hinner bli varken hungrig eller sugen.
 
Imorrn är det vit dag igen och då är det bara proteiner som gäller. Tror det blir en dag med kyckling. Och ägg såklart... Det blir ju ett och annat men det är kanonbra snabbmat. Allt går bra och jag gruvar mig nog mest för nästa vecka då jag ska vara på turné söderut. Men man får väl packa med sig en kylbag med lite förnödenheter och hoppas att det finns kyl att låna på hotellen. 
 

Annars har jag mest jobbat i köket och tömt skåpar. Ni har säkert superordning överallt men idag har jag tagit hand om de ställen där vi tydligen ställt in hur mycket skrot som helst. Ja, det finns någon sorts ordning, och ganska mycket damm, längst in - men det var väl bråttom när jag skulle städa nån gång... Haha! 

Men det är bra att röja! En säck med plastlådor och några andra med skräp och en tredje till Myrorna. Dit får jag nog åka fler gånger. Under de 37 år vi levt tillsammans har vi ju bytt porslin några gånger och en serie som vi knappt använt är Clair de lune från Rörstrand. Har 8 koppar och fat om någon vill ha samt kanske några tallrikar. Har nog gett bort tidigare.


Inte tillräckligt retro men hör av er om ni behöver komplettera hemma - det är bara att hämta. Annars blir det nästa sändning till Myrorna eller Kupan. De ska ju också leva!

Imorrn väntar skafferiet och fortsatta funderingar över hur vi ska få en fungerande diskstation i tvättstugan och plats för matbordet och alla kartonger i vardagsrummet. Vi ska ju också riva och byta hela golvet på nästan 50 m2 så det är bara att tömma...
 
Sådana här gånger är det bra med lite snabb dietmat och kokta ägg. Vi kommer ju att ha tillgång till micro och en heeeeel kokplatta... Haha!