Dag 15 - Nähä...

Första veckan var ju lite jobbig med omställningen till den nya kosten och utrensningen av allt gammalt skräp i kroppen (nej, jag skrev inte skit... jag vårdar språket! Haha!). Nu är andra veckan avslutad och jag har kommit halvvägs. Invägning förra måndagen var ju -3,6 kg så det var med spänning jag ställde mig på vågen bara för att konstatera: -0,8... Men va fan? All for nothing...
 
Jag var direkt tvungen att konsultera mitt orakel Åsa som naturligtvis var så där äckligt positiv och påpekade att -4,5 kg på två veckor ju är bra! Ja, det är det såklart... Och kanske var det kroppen som ville ge mig en avhyvling så att jag inte skulle drabbas av högmod. Jag inser att det också funkade... Haha! 

Nej, jag har inte tappat hoppet! Men det är ju lite tänkvärt att allt inte går på räls. Nu fortsätter jag glad i hågen och har precis ätit lax och grönsaker med lite lime som var riktigt goda! Ska bara vänta en stund och sedan hinka i mig vatten och mineraldryck till efterrätt. Ja, det känns nästan så. Maken har dock tryckt en semla... 

Idag hade jag tänkt börja tömma köket men pappershögen har vuxit och pärmen skulle till revisorn så det var bara att hugga i! Tog några timmar och sedan åkte jag för att handla till mamma och hem igen för att byta om till träning med Anki.

Jag vet inte om hon hade tagit nåt' uppåttjack för det här passet var nog det värsta/bästa jag har varit på...  54 övningar i högt tempo á 50 sekunder med max 10 sekunder emellan och då hann man inte vila utan bara byta ställning... 75 minuter senare kunde jag fan inte lyfta benen när jag låg på rygg! Haha! Nu har jag i alla fall gjort mig förtjänt av rejäl träningsvärk imorrn. Och tack Anki! Jag behövde alltihop.
 

Två slutkörda segrare! Ja, jag beskar bilden för att bli lite mer fördelaktig. Mie tyckte att jag kom med värsta undanflykten när jag såg knäppet; "Kolla så stor mage jag fick - måste ha haft något i fickorna..." Haha!

Nu har jag inga undanflykter längre. Det är bara att jobba vidare och jag är ståndaktig trots att det dyker upp massor med smaskig reklam på blogg.se. Eller vad säger ni om det här?

Nutellabollar... Ja, kanske nån gång. Nötter är väl nyttigt? :P
 
Nej, dags att steka mer saltfri fisk till mina matportioner! Det var väl en fin övergång? Haha! Ja, vi ses imorrn alla glada!