Batteriladdning

Trött och sliten igår afton landade jag som vanligt i soffan (ja, vi har inte så många andra sittplatser just nu) med lite magknip och ganska urbåst hjärna. Försöker ju jobba lite och även serva hantverkarna och röja bort skäp mellan varven.

Då ringde syrran och vi surrade en stund innan jag kände att jag bara längtade så mycket efter hela fina familjen så jag åkte dit och kramades! Det är ju helt underbart när barnen tar emot i dörren och kastar sig om halsen på en... Fiiiiiningar!


Fina My och Malin! Hon hade också gjort matlåda till oss nu när vi är lite kökslösa. Tack söta du!


Och fina Max som inte var stilla många sekunder men här dök fram bakom gorillamasken.

Det blev en perfekt avslutning på kvällen och när jag lade mig trodde jag att jag skulle slockna direkt men det tog flera timmar innan jag till slut somnade. Därför har det varit en seg och trött dag idag. Hade tänkt gå på Rotarylunch men jag orkade inte. Det blev pappersarbete för hela slanten.


Och i köket jobbade Anders på och det går verkligen framåt!


Maskinerna kom idag så nu börjar man se ett färdigt resultat. Imorrn blir nog bygget klart men stenskivorna kommer inte förrän till veckan så det blir ännu några röriga dagar. Men vi är supernöjda!


Och idag har maken gjort sista arbetsdagen på Norran... Känns jättekonstigt men kommer att bli så skönt för honom att stressa av och ägna sig åt sådant han tycker är kul! Ja, det blir nog en del bilder också hoppas jag. Jag gillar att se honom fotografera och lånar den här bilden av Bosse Fuhrman som han tagit av Ulf in action. Tycker att han är såååå snygg! 

Han slutar alltså efter 39 år på samma företag och gick på Bishops tillsammans med Leif som också lämnar Norran. Synd för alla läsare och synd att tidningsledningar inte förstår bildens kvalitet och betydelse. Men bra för båda två som nu slipper vara där och slåss för sin yrkeskompetens. De är värda ett bättre öde.

Själv tog jag med mig Anna och gick på teater! Unghästen gjorde Personakt ikväll - en sorts Life Game där man intervjuar en gäst och sedan stoppar in improvisationer med jämna mellanrum. En bra laddning av det egna batteriet!


Kvällens gäst var fantastiska Elin Johansson - vårt OS-hopp och Skelleftes stjärna i Taekwondo!


Det blev roliga improvisationer och här ser ni David Åkerlund och Nicklas Larsson Lirell som hennes föräldrar.

Elin var förtjust och visade så mycket mognad trots att hon bara är 25. Önskar henne all lycka till i framtiden!
 
Tack alla unghästar för fantastiska prestationer, Elin för att du bjöd på dig själv och Anna för härligt sällskap. Nu ska jag krypa isäng och soooooova länge!
 
 
 
 
#1 - - Ola W:

Ja så SJUKT tråkigt det som händer med Norran. Ulf och Leif har är och har varit två av Sveriges bästa fotografer och att en lokaltidning har fått vara bortskämda med dem SÅ länge borde ödet definitivt vara ett annat. Jag blir så ledsen då jag tänker på det.