Lite tankar innan jul...

Det kommer lite funderingar så här innan jul - kanske mycket känslor igång i väntan på tomten? Mest av allt är jag ju väldigt glad!

Mest glad och lycklig är jag ju över att vi sent igår kväll fick hämta Emlia på Falmark! Vi lurpassade innanför dörren för att få se henne först:

Välkommen hem älskade Emilia! Som vi har längtat!


She is definately back! Ja, det såg man t o  m på mössan... 
 
Nu är julen kraftigt på G - och på torsdag kommer Oskar och då är vi definitivt hemma. En gran på det så är det bara att tuta och köra! 
 
Glad blev jag också över att Salming visar sig vara en god offentlig förebild:
 

I vår familj blir det ingen uppoffring - men en vit jul borde bara självklar för alla som har barn omkring sig!


Glad för tredje gången blev jag igår över att få håret klippt och färgen förnyad! Hos frissan hittade jag också recept på denna chokladparfait som blir julens dessert.


Glad nr 4 är att Nordic Light tar hem en jätteorder! Så roligt när det går bra för lokala företag!

Och glad för femte gången blev jag när jag shoppade loss på Stadskällaren och får se att de är nominerade till Årets Nykomling 2017 på Alvargalan! Håller verkligen tummarna att de äntligen får det pris de så väl gjort sig förtjänta av! Synd bara att jag spelar i Norrbotten den kvällen och inte vara där. Får kanske ila hem till nattsuddet?
 
När det gäller nomineringar och pristagare så har jag dock fler funderingar. Jag tycker att det är märkligt att samma företag kan vara nominerat i flera klasser. Ja, jag förstår att det är den som delar ut priset som får föreslå vilka som ska nomineras - men jag tycker att styrgruppen skulle ta ansvar för att säga stopp om ett företag redan blivit nominerat. Först till kvarn borde gälla.
 
Det finns många duktiga företagare i Skellefteå så det råder ingen brist på tänkbara kandidater - men verkar lite fantasilöst när en del nomineras flera gånger. Borde kunna regleras rent tekniskt.

Som upplägget är nu har väl heller inte alla möjlighet att få något pris? De som delar ut priset nominerar väl egna kunder? Alltså är det bara om du är kund till något av de företag som delar ut priser som du kan bli tänkbar kandidat... Eller? Gör inte det att priserna blir mindre vederhäftiga?
 
Nåja, egentligen bryr jag mig inte så mycket som jag trodde. Det är ju aldrig fel att företagare får priser! Konstaterar också att det i alla fall att det är en jädrigt rolig fest! Som jag tyvärr missar... 
 
Dagens festligheter här hemma var kanske inte lika storslagna - men väldigt glammiga ur gästsynpunkt:
 

Här är Max i Emilias famn. Han är lillebror till...


...Ella som här gör sin favoritpose! De är båda sööööta barn till...


...Sara som är en av Emilias fina bardomskompisar! Det är så kul när de trillar in och hälsar på! 


Emelie kom också över!


Och Linn! 
 
Superfina tjejer och så roligt att de fortfarande håller ihop gänget - och att man får vara med på ett hörn när de ses och visar upp sina fina barn är en ynnest!
 
I afton hängde Emilia med på yoga och sedan har vi ätit gooood entrecôte och slappat i soffan. Känner mig lite trött i skallen så nu blir det sängen! Ses imorrn!