Barnens dag!

Idag känns det som om jag varit upp och partajat hela natten - men i själva verket har vi varit barnvakter till syskonbarnen. Nog så ansträngande... Haha!

Nej, skämt åsido har det inte varit så jobbigt - men man är väl ovan. Det är ju både ett ansvar och en källa till sömnbrist. Åtminstone för mig som fyllde storsängen med härliga, pillriga ungar. Tur att de också är alldeles fantastiskt fina, gulliga, snälla och roliga!
 

Sedan jag och Max handlat mat och hämtat My på kalas så satte vi igång med att måla de träbilar som Ulf så förnämligt hade gjort för att vi skulle ha lite pyssel. Det blev glitterfärg - så nu har vi glitter överallt... Haha!


Men, som My sa; "Det kan aldrig bli för mycket glitter!". Så sant! Här målar hon koncentrerat ett "Tre i rad"-spel.


Hjulen är svårast...


Trodde ett tag att vi skulle ha färg överallt men ställde de små burkarna i en ugnsform. Om de tippar ut gör de inte så mycket skada. En pensel i varje färg är bra för att slippa blandningar. Ja, Max blandar ju gäääärna och My ooooogärna. 

Vi pysslade så att Ulf skulle få se fotboll i lugn och ro. Premier League på lördagar är en högtidsstund! 


Men inte visste vi att Max och My var så fotbollsintresserade? Någonstans där bakom finns maken... Haha! Frågan är ju hur mycket han fick se av matchen...

Sedan följde skattjakt för att hitta lördagsgodiset, tillverkning av biffar och stuvade makaroner, fruktsallad och glass - och så lite mer TV på det! En fin kväll där Max höll på att somna redan i soffan men sedan fick ny fart. Det tog en stund innan de somnade men det är mest läsning, kramar och skratt på vägen dit. Mysigt!

Själv somnade jag nog inte förrän vid tvåtiden så det var kanske mindre mysigt att höra någon säga "Är det morgon nu? Ska vi stiga upp?" kl 04.45... Haha! Nåja, vi lyckades ligga kvar till framåt sex och då var det bara att börja dagen!


Idag har vi myst, sett film, ätit våfflor och spelat teater. Fingerdockor är behändiga och passar både stora och små. 


Max visar glatt upp de olika djuren!


Och här har My tagit plats inne i den minimala teatern där en häxa just nu blir uppäten av en haj... Mycket spänning!


Och här utspelas en saga om Bertil som inte har några kompisar - men får leka tillsammans med en gran... Underbar fantasi! Själva teatern skulle ha kunnat vara lite stadigare så jag får väl kanske beställa en bättre med han som sköter tillverkningen...

Här är grodan och kungen i glatt samspråk! Annars var just hajen Max' favorit. Den gjorde rent hus med det mesta... Haha!
 
Nu är barnen hemskjutsade och jag har glittrat av i köket. Känns som om jag skulle kunna sova en stund - men jag fick ett par idéer så jag kanske sätter mig i det nystädade kontoret och skriver lite? Ha en fin fortsättning på söndagen alla!
 
 
 
 
 
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så mysigt

Svar: Ja, det var det! :)
Monica Lindgren