Tysk afton...

I fredags (ja, dagarna går fortfarande så fort och jag verkar inte ha fått upp höstens tempo på vare sig jobb eller blogg) hade vi en liten trevlig planeringsträff inför vår kommande resa till Berlin med Garagegänget. Helena är sista 50-åringen som nu ska firas med att åka på gemensam utflykt. Kommer att bli så roligt!

En perfekt kväll med knytis där alla tog med goda pajer och jag och maken fixade dessert och sallad. Mycket prat och skratt och en hel del planering då vi bokade biljetter till roliga event som alla ville gå på. Själv ser jag oerhört mycket fram emot att få se "Blue Man Group" som ju kommer från Berlin.


Här har vi kletat i oss kolapajen och jag gjorde ett avsteg och åt socker... Det var gott. Och dagen efter kände jag mina gamla cravings komma tillbaka så jag har återgått till sockerfritt så långt det är möjligt. Jag mår bäst då. 

Kvällen avslutades med OS-final i fotboll för damerna och även där blev det en tysk afton... Tyvärr... Men jag tror alla tycker att de har gjort en fantastisk bedrift som tog silver! Grattis!

Lördag blev därför rätt hälsosam och vi tog oss ut på en gemensam runda. Ulf skulle på Biltema och jag ville springa lite - en perfekt kombo då han går nästan lika snabbt... Haha!
 
Sedan blev det terrängcykling och OS-guld till Jenny Rissveds! Vilken stark bedrift! Jag fick mjölksyra bara av att titta på... Helt otroliga idrottsmän (och framför allt kvinnor) har nu tävlat klart och jag kommer att sakna de ständiga rapporterna på TV. Kanske dags att börja jobba ordentligt istället? Haha!