Starkt!

Oj, vilken föreställning jag såg till lunch! Danijin Malinovic spelade sin monolog "Var är mitt hem" som bygger på hans egna upplevelser av flykten från Bosnien, resan till Sverige och åren som illegal flykting. Så otroligt starkt!

En barpall och och ljus var den enda scenografin. Publiken bestod av högstadieelever från Lövånger och en del gymnasieelever från Skellefteå. Och det var alldeles tyst i salongen... 


Man fick ställa frågor efteråt men först när Danjin följde med ut i foajåen för att dela ut program så kom alla undringar om kriget och varför allt hände. Han svarade tålmodigt och jag tror att publiken fick med sig många saker att fundera lite extra på. 

Såååå fin föreställning och starkt att gå ut med sin historia så här! 

Sedan åkte jag för att klippa mig och medan jag satt där kände jag bara hur enormt trött jag var. Det har varit långa dagar och mycket anspänning de senaste veckorna så jag fattade beslutet att inte åka ner på kvällens Berättarfestivalmingel och istället vara hemma och vila. Har ju ändå föreställning imorrn.

Men jag hann gå in en sväng på Optiker Burman där Theo från Belgien hade visning av glasögonbågar. Det är mina favoriter så det missar jag sällan.
 

Deras säljare Filippe var en trevlig prick som tyckte att jag skulle gå på ett par runda. Helst ett par likadana som han själv hade. Ja, jag provade väl 30 par...
 
...men har nu beställt ett par runda kornblå varianter! Han blev nöjd och jag gillar ju färg! 
 
Jag gillar också svartgult men det verkar vara tufft för Skellefteå ikväll. Jag håller tummarna och hoppas på det bästa! Sedan ska jag soooooooova och ladda för morgondagen!