Mot...

Lite "rassan" idag, vilket betyder att jag fick rätt mycket gjort... Haha! Ja, jag skulle ju ha en ledig dag men det gick väl sådär. Hade mycket som låg efter.
 
Har därför städat, torkat några fönster och även några golv, tvättat en maskin och även min bil, handlat till mamma och försökt vara till lags. Det är inte alltid det lättaste. "Born to be a disappointment", ni vet. Blev lite irriterad och sa att hon kunde ringa sina söner som säkert är trevligare. Svaret kom direkt: "Ja, de är jättetrevliga!"
 
Nåja, jag och käraste syster drar tillsammans det tunga lasset (och får inte alltid uppskattning) men vi har ju bara mamma kvar så man får göra det bästa av läget. Därför ska hon få följa med på Nordanå imorgon och titta på Dialektduellen där jag ska vara med. Kan bli småtrevligt och ett bra sätt för henne att få komma ut. 
 
Fortsatte att vara lite motvalls och betade av en massa papper och betalade räkningar. Avslutade med att förbereda det jag ska berätta imorgon och vips så var det "kwälla"... Nu har vi sett en fin dokumentär om pilgrimsleden Camino de Santiago som Oskar ska vandra en vecka i sommar. Hela leden tar en månad och är inget latmansgöra - men vackert och garanterat en stor upplevelse!
 
Kändes lite bättre efter det mer meditativa TV-programmet så nu har jag bestämt mig för att morgondagen ska bli bättre. Jag kanske t o m ska vara lite FÖR? ;)