Tur med vädret...

Den lediga helgen har gått fort men jag har både ätit, vilat, städat, träffat kompisar och familjen. Vi har också sett på nyheterna att Nice och Franska Rivieran drabbats av oväder, storm och översvämningar! Vilken enorm tur vi hade med vädret. Någon där uppe måste ha tyckt att vi skulle ha det bra...

Nåja, nu är vi hemma igen och i fredags åkte jag till mamma för en lunch med kokt fläsklägg, senapssås och potatis - såååå gott! Sedan iväg till pappa på äldreboendet Regnbågen.
 

Pappa i "Skå-Gustaf"-frisyr men glad över att ses. Vi hann gå ut en sväng med rullstolen och prata bort en stund tills han behövde vila igen.

Han är ju trött och har lite ont i höften men jag tycker att han är i ovanligt bra form ändå trots alla krämpor. Han var så tacksam att jag kom och hälsade på - men det går upp och ned. Idag ringde han och var väldigt upprörd över att han inte får åka hem... Det är knepigt men vi kan ju inte lösa det här på annat sätt. Mamma har fått operationstid så på en dryg vecka ska hon få ett nytt knä. Vi tar en dag i taget.

Jag grämde mig över att jag inte hann åka till Foods Gourmetbutik i fredags då det var grillspecial - men gottgjorde oss själva med att laga till kött från deras butik: Svenska lammracks och Secreto Iberico - en styckningsdetalj som sitter på sidan av grisens hals och är hur mör som helst. Måste åka dit och köpa mer...

Lördag var jag ensam hemma och började städa, torka fönster och röja garderober. Fönsterna blev lite randiga och så långt som till dammsugningen har jag inte kommit ännu men i garderoberna är det fint! Tog dock en paus och åkte ner på stan för inköp av vinterjacka och sedan till syrran på lunch!


Att få äta tacos med de här gullungarna är bara för härligt! De har också skaffat en liten katt så det är många som vill gosa.

Här har ni Axel - snabb som vinden och väldigt söt!

Efter maten satte vi oss i soffan för att prata lite och höra hur barnens vecka har varit. Det är härligt att bara mysa med dem - stanna världen en stund.
 

Fina Max!


Fina My!

Och så några galna försök till en gemensam wefie:


Första...


Andra...


Och nummer tre som är min favorit! Vi hade i alla fall inte tråkigt... Haha!

Idag har det rört på sig. Jag har haft främmande av min fina vän Anna, hunnit på Medlefors och rigga ljud med bästa Kågis (och vara i telefon hela tiden - förlåt!) eftersom vi ska spela kl 9.00(!!) imorrn och sedan kom Malin med hela familjen och mat från Max så vi frossade allihopa! 

Nu har jag varit och kört ett svettigt träningspass med bästa Anki och tror ni inte att Lisbeth (som bakar så otroligt gott) kom med en påse nybakta kanelbullar på den rätta dagen! Mmm... Man måste ju smaka... 
 
Det blev kall mjölk och bullar till kvällsfika och de var sjukt goda!

Kanelbullens dag är firad och jag är pigg som en mört men hoppas att jag ändå ska kunna somna tidigt då jag behöver vara pigg imorrn! Vi ses!