Lätteggad...

Sonen brukar säga att jag är så lätteggad. Det stämmer nog. Han hinner bara sjunga ett par toner på en låt ibland eller komma med några repliker ur en komediserie så fortsätter jag och sjunger heeeeela versen eller tar om texten från början igen... Jag blir så glad över att få vara med i själva humorögonblicket även om det egentligen redan är över! Haha! 
 
Han brukar småle och titta så där förstående på mig, men det gör ingenting. Jag vet att han älskar mig och jag blir bara så glad över att få skratta tillsammans! Eller vänta nu? Betyder det här att det är han som är den roliga och jag bara en härmapa? Nej, Oskar, du behöver inte svara... Haha!
 
Vi kan väl säga att vi är roliga på olika sätt. Han är en lysande twittrare medan jag behöver mer än 140 tecken för att få ur mig något humoristiskt. Därför passar bloggandet mig bättre där jag kan breeeeee uuuuut mig! Jag kanske ska be honom skriva något åt mig? Fast en så kort föreställning kanske blir svårsåld...
 
Nåja, nu var det inte Oskar som skulle vara i fokus utan en annan rolig kille: Micke Lindgren (nej, vi är inte släkt, fast folk brukar fråga om vi är gifta och då svarar vi ja - men inte med varandra). Jag har ju fått uppdraget att regissera hans monolog om Jompa och när jag går igång på ett projekt är jag svårstoppad. Det är ju bara sååååååå roligt!
 
Därför gick hela helgen åt till att bearbeta manuset, stuva om, skriva om och skriva nytt (jodå, han ville att jag skulle strukturera upp det - vad tror ni om mig?). Slutade strax innan midnatt igår och började om vid sju imorse. Till lunch kunde jag skicka över en färdig text som vi nu ska fortsätta att jobba med. Nu väntar jag bara på att han ska höra av sig och säga vad han tycker.... Tålamod? Nej, det har jag däremot inte! Haha!
 
I det här sammanhanget måste jag också varna känsliga läsare... För Marabou Salta mandlar:
 
Jag sa ju lätteggad... Så vad är väl 200 gram choklad när man går igång? Intet... Sablar så god! Men det är ju inte det enda jag ätit i helgen. Jag har också gjort biffar med kantarellsås, skrivit matiga fakturor, tvättat kläder och stökat på.

Åkte sedan till mamma igår kväll för att hjälpa till med den noggranna duschningen inför dagens knäoperation. Hon var vid gott mod och det där med tvagningen var nog det hon oroat sig över mest. Ja, hon läste på instruktionerna att man absoluuuuut inte fick få in tvålen i hörselgångarna eller ögonen så det var nog mer skräckinjagande än att få ett nytt knä. Hon kanske också är lätteggad? 
 
Hur som helst tog Malin hand om morgonens tvagning och skjutsning till lasarettet och det kändes skönt att slippa då mamma skulle vara på plats redan 07.15... Då vaknar jag lika förbaskat halv sex! Helt sjukt. Men det är inte ofta jag ringer till mamma och kollar om hon är vaken eller sitter vid datorn den tiden på morgonen så det blev till slut en bra arbetsdag. 
 

Mitt på dagen åkte jag till uppvakningen för att träffa mamma som börjat kvickna till. Otroligt bedövad och utan smärtor men vid gott mod.
 
Hon brukar egentligen inte jaga upp sig och jag tror att hon nog njuter lite av att äntligen få bli uppassad. Det är hon också värd! På bilden hade vi kommit upp på avdelningen och hon blir kvar på Ortopeden 4 några dagar. Jag hade packat ned hennes dagbok och hon började skriva direkt. Bäst att passa på innan sjukgymnasten kom för att få henne på fötter igen. Jodå, de kör hårt redan första dagen! Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra. Imorrn ska jag spela föreställning på Lasarettet så då ska jag passa på att besöka henne igen.
 
Nu ska jag lägga mig tidigt och begrunda vad som händer med kroppen om man äter 200 gram choklad... Eller så struntar jag i det. Avslutar istället med att lämna in rätta svaret på Åsas bildgåta "Finn Fem Fel".
 
Har jag alla rätt? Tyckte också att Ola hade krympt på andra bilden men det kanske inte räknas? Om det stämmer får du ge honom en chokladkaka. Det funkar. Jag har i alla fall inte krympt! Haha!
 
Nu blir det lite läsning innan jag slocknar. Jörn (hur gör man norska ö?) Lier Horst är en favorit och nu har han kommit ut med en ny deckare! Sååååååå eggad på att läsa!