Stockholm!

Landat i sängen på hotellet och mår som en prinsessa! Sällan vi åker ner så här på kvällen men det blir ett bra sätt att komma ner i varv snabbt för ett par dagars ledighet! Ja, jag kan faktiskt koppla av även om vi befinner oss i storstan'. Kan bero på att jag älskar att shoppa. Synd bara att jag inte behöver nåt... Haha!
 
Blev glad redan på Falmark när vi stötte på fina Elisabeth Eriksson som skulle åka ner till huvudstaden för en tjejhelg tillsammans med lite kompisar från Norran. Numera är hon tjänstledig för att utbilda sig till konditor... Hade varit livsfarligt för mig.


Klart och fint när vi gick ner för landning! 


Och på Arlanda stod den här nya Mazdan som jag var tvungen att dokumentera till Ola Theander som är helt såld på det här märket! Jaaa, den var fin också.


Snabb incheckning på fräscht hotell med snygg fondvägg. Kul med lampan som höll stilen!


Hade bokat bord på Belgobaren för en sen middag och det kändes bra att bara glida in till bords! Nöjd också över att slippa ta selfies... Haha! Fast maken säger att han bara skulle ta en bild av lampan...


Och jag tog en bild av ljushuvudet precis när han fått in sin bamseburgare! God mat och gott kaffe blev en perfekt avslutning på dagen. 


När vi gick tillbaka började vi undra om det verkligen var Stockholm vi hade hamnat i? London Cab körde i alla fall fullsatt ikväll.


Utanför hotellet har vi ett kaffeställe som Oskar skulle ha gillat! Inte rivigt - men mean...

Och vi bor för första gången på Central! Ganska prisvärt, väldigt mysigt och supercentralt! Här bodde alltid Sixten på den gamla goda tiden och det är givetvis renoverat sedan dess men den personliga stämningen sitter nog i väggarna! Väldigt trivsamt och portiern vill ha en rapport från Grotesco imorrn. Det ska han få! 

Nu säger jag klart slut och ämnar sova som en stock! Lovely!
 
 
 
#1 - - Ola T:

Tack Monica! Tack för dokumentationen av Mazdan! Visst är 6:an en läcker bil. Om jag var i en position där det ingick bil med chaufför skulle ett krav vara att bilen skulle vara nya Mazda 6. Så nu vet ni det. Ska förresten bli intressant att se den nya CX3:an som kommer framåt sensommaren. Nog om det - njut av vistelsen i Stockholm!