Alla dessa möten...

Sooooov i tio timmar i natt och låg sedan kvar i sängen och drack kaffe och svarade på mail en timme till. Perfekt start på dagen och högst nödvändigt att sova igen lite. Sedan var det bara att ta tag i jobbet och göra klart fakturering och offerter. Satt med detaljer hela eftermiddagen och blev plötsligt medveten om att klockan närmade sig 17.00! Bara att duscha och kasta sig iväg till föreställningen! 
 
Roligt att hänga på teatern och träffa alla skådisar innan föreställning. Idag var det nämligen full fart i teaterhuset! Tre olika föreställningar började 19.00; "S.E.N.S.E", "Lyckligare nu" och "XXX om sex och sånt" med Unghästen. Mia som är publikvärd fick fullt upp med att ta emot biljetter och visa folk till rätta.

Själv var jag nog lite uppslukad av alla fina vänner och bekanta som kom till föreställningen att jag i hastigheten missade makens mostrar som satt på första bänk! Desto roligare att prata med dem efteråt! Kul var det också att träffa barndomskompisar till våra barn och jag fick med mig både kramar och hälsningar som ska vidarebefordras i helgen!

När vi träffar våra barn nästa gång är det här i Italien... Kommer att bli ljuvligt!
 
Ja, jag blir så glad av alla reaktioner och alla härliga möten! En äldre man närmast scenen hade jobbat mycket med alkoholfrågor och ville absolut att jag skulle spela in föreställningen och sprida. Nu vill jag inte det eftersom den ska berättas live men han gav sig inte förrän jag talade om att jag också ska spela företagsföreställningar i höst. "BRA! Det är det jag menar. Den är ju så bra! Företagen måste se den!" Vilken härlig reaktion. 
 
Nu bollar jag frågan vidare till företagen. Skellefteå Kommun har redan bestämt sig för några kvällar där vi förutom föreställningen ska ha en uppföljande frågestund tillsammans med Alkoholrådgivningen Oden och andra i branschen. Känns som om det kan bli riktigt bra. Till er övriga säger jag bara: Hör av er! Det här är ett utmärkt sätt att jobba förebyggande och även att börja prata om ett ganska tabubelagt ämne. Och alla blir vinnare på slutet!

På min vinstlott idag stod det hur som helst Godnatt och det passar mig alldeles utmärkt! Ses imorrn!
 
 
 
 
#1 - - Gunnel Lövgren:

Tack för igår! Modigt och starkt. Tumme upp och hatten av för dej! Och även för Mattias.
Trots det svåra ämnet gick vi hem med en feel-good-känsla, glada över att du lyckats vända skutan åt rätt håll. Allt gott! / Kram! Gunnel och Martin

Svar: Tack fina Gunnel och Martin! Så glad att ni kom! Ja, det är ju viktigt att komma ihåg att allt numera är sååååå bra! Kramar till er! <3
Monica Lindgren