Blue party och red bull...

Dagarna går men jag har ju inte hunnit skriva något om fredagens stora event. Efter den blöta torsdagkvällen med dikesgrävning och vattensjuk mark var vi äntligen framme vid dagen D! Ja, kvällen innan avslutades också med att jag köpte in 100 par gummistövlar till alla inresta gäster... De kommer nog inte att glömma partyskorna i första taget! Haha!

Hur som helst började dagen med möten och föreläsningar. Jag hade lyckats få hit Niklas Myhr som är Social Media Professor född i Piteå men sedan 20 år boende i Californien med undervisning på Chapman University.

Han pratar självklart om sociala medier och ser stora möjligheter även i affärsvärlden. Lite humor och trams på jobbet skadar inte! Känns ju bra att höra för en komiker! Haha! Han är en så bra föreläsare. Smart, rolig, spirituell och effektiv! Läs gärna hans bok "Det goda tramset".

Han fick börja med att prata för personalen och det var extra roligt också att se att det yngre gardet, särskilt sommarjobbarna, lyssnade koncentrerat och även ställde frågor efteråt. Kändes som ett bra val av föreläsare.

Efter lunch fick han övergå till engelska för gästerna men jag drog iväg för att dekorera tältet och fortsätta mitt fixande. Där anslöt också Åsa och det är så skönt att ha henne med! Man hinner både surra och jobba. Men det drog ut på tiden och till slut blev det bara en snabbis hemma för att byta om och skriva lite text innan vi skulle vara på busstationen och pricka av alla.

Plats för festen är alltid hemlig och här har bussarna bytts ut mot båt som tog oss norrut!

Äntligen var vi igång! Så härligt!

Glada och positiva gäster både inne och ute på däck.

Andreas och Stefan! Den förste är min värsta motståndare på Wordfeud...

Och Janne är min nästa... Haha!

Lite land på vägen. Säkert bekant ö för någon men jag har ju noll koll... Bättre då att gå in och introducera artisterna!

Lisa och Carro Miskovsky möttes av jubel! Vilka sköna tjejer!

Deras framträdande blev verkligen lyckat! Det var nästan så att alla glömde äta snittar...

Och det var inte bara jag som fotograferade. Här är det Jineng som fångar dem på bild. Själv fångade jag något annat:

Åsa! Och snittarna... Haha! Ja, vi glömde inte bort att äta i alla fall!

Ett par timmar senare var vi framme. Alla hade tagit på sig stövlarna som ju behövdes för att promenera fram till vårt "tältläger". Där möttes vi av ljuva toner:

Grabbarna med guldstruparna: Solala! Herregud vad de är bra!

Pär och Jussi var i full gång i det temporära köket där det doftade ljuvligt!

Fisk- och skaldjursbuffé som var så sjukt god! Wokade musslor med heta grönsaker var bland det godaste jag ätit! Ja, inte bara jag... Asiaterna åt mängder. Pär Johansson har gjort det igen!

Och tältet var blått! En stor eloge till Peter Viklund och hans grabbar som varit både här och där!

Middag och mera Solala - med helt fantastiskt ljud med Micke Norberg vid spakarna. Ja, de är så bra och roliga och låter som en hel orkester trots att det bara är deras röster. Otroligt bra sångare!

Och ingen fest utan bästa Reema! Hade ju köpt in lite marina outfits även till personalen och de blev så snygga.

Tre stjärnor fick mängder av applåder och stående ovationer! Vi var fler som ville ta dem med oss hem. Jag erbjöd mig att laga mat om de skulle sjunga för mig...

Gulliga killar i logen! Men visst saknas det något?

Haha! Queen of selfies...

Dessert och nytt showpaket med fler grabbar:

Fantastic Four! Motown och mer stämsång snyggt paketerat!

Blue party...

...och allsång till Delilah och andra klassiker! Selfies?

Självklart! Haha! Det här är rutinerade grabbar som (precis som jag) gärna ville bli plåtade uppifrån. Trodde att det bara var jag som hade dubbelhakor...

Vi avslutade med fullt ös till Östersundsbandet Ständut Blakk! Sköna killar i ett bra partyband med en fiolspelare som imponerar!

Tobias Norrfors tog hand om skivorna den sista stunden och han är en så bra DJ! Alla dansade och det var hög stämning ända tills bussarna gick hem.

Det som började med många motgångar fick i alla fall ett lyckligt slut och jag är så nöjd och glad och tacksam för att ha fått uppdraget - och särskilt för att jag fått jobba tillsammans med riktiga proffs! Ni äger allihopa!

Under kvällen fick jag också årets roligaste komplimang. En av de utländska gästerna kom och tackade för arrangemanget och berättade att alla var så nöjda med mina insatser. Några hade kallat mig för "Red Bull"... Ja, tydligen utstrålar jag så mycket energi att det spiller över även på andra!. Kul!

Lite sömn på det där och så var jag tillbaka igår för att plocka igen lite prylar innan tältet skulle rivas. Sov en stund när jag kom hem och lämnade WO till Stadsfesten. Jag var medbjuden på middag men helt slut efter en vecka med extremt långa dagar och många bollar i luften.

Idag var jag piggare och satte igång tidigt med gräsklippning och tvätt. Ett par maskiner senare fick jag en stund i solstolen och sedan besök av de finaste gullungarna!

Älskade My och Max hjälpte mig att göra biffar och livade upp aftonen. När Max säger "Älskar Monica" lite för sig själv så smälter man ju bara... <3

Ett parti UNO är inte fel och My är en tuff motståndare... Inte visar hon korten heller...

Vi vann inte så mycket men vi kämpade väl!

Otroligt sugen på ledighet nu och mina egna grabbar har redan börjat med en tripp till Berlin! Passade bra när tjejerna (nu blev jag ung också?! Haha!) jobbade.

De sköter sig med glans och har också lyckats shoppa var sin påse... Bra där! Visste väl att de skulle lära sig.

Idag har de njutit i solen på Alexanderplatz och jag blir lite avis. Resa och uppleva nya saker och städer är såååå roligt! Imorrn kväll är de hemma igen och då hoppas jag att de har lite bilder att visa.

Nu ska jag dock ge mig och krypa ner i sängen. Jag skriver för långt men det här ääääär ju min dagbok också så man får sluta läsa när man vill. Nöjd i alla fall med en riktigt fin söndag! Tack för att ni kom Malin! <3 Godnatt!