Tid för samtal

Idag har jag sovit länge och sedan gjort bort massor med pappersarbete och försökt avsluta det stora eventet i juni. Kändes skönt att beta av listan. Jodå, jag har saker kvar att göra men det är ju sådär med listor att de liksom aldrig tar slut och i semestertider får man prioritera - ledighet... Haha!
 
Igår började maken med den nya väggen i trädgården och det kommer att bli jättefint! Vi åkte ju till Rosengård i söndags för att få lite inspiration. De har så fiffiga återvinningslösningar.
 

Lite nytt, lite gammalt och tillsammans väldigt unikt!


Man kan ju faktiskt göra väggar i trädgården av nästan vad som helst. Hmm... det kanske blir fler. Någon som har en gammal dörr över? 


Maken åkte för att jobba första skiftet efter semestern och jag avslutade dagen med att gräva bort mer av rabatten och klippa lite buskar. Fick också sällskap av ett gäng trastar (visst är det trast?) som faktiskt var över hela gräsmattan men som också hann flyga iväg innan jag hann få upp kameran.


Björktrast? Ja, vem bryr sig. Många var de i alla fall.

När jag duschat och satt mig i soffan ringde mamma - från akuten... Pappa hade än en gång åkt in efter illamående och värk genom bröstet. Det började egentligen redan dagen innan och nu kom smärtorna tillbaka - bara att åka in. 


Så det blev en helkväll - eller natt - på akuten. De hade nog fullt upp och tog prover men sedan tog det timmar innan han fick träffa en läkare. Och sedan ett par timmar till innan det kom en läkare från Medicin... Men vi satt ju inte illa till så jag passade på att fråga ut mamma och pappa om deras tid tillsammans och hur allt började?

Det som vid första tanken kändes som en jobbig utryckning blev en av våra bättre kvällar tillsammans. Vi hann prata om pappas barndom, hans verksamma liv och hur han och mamma träffades och vad som betytt mest för dem. Ingen av oss var stressad eller på väg någonstans - en utmärkt utgångspunkt för riktigt fina samtal!

Strax innan midnatt skjutsade jag hem mamma och åkte sedan tillbaka för att fortsätta prata - om likheter, olikheter, egenskaper och hans stora kärlek till skogen! Här kom också läkaren för att berätta att värdet när det gäller hjärtskademarkörer var förhöjt och att det därför var mycket troligt att han haft en infarkt dagen innan. Han fick alltså stanna kvar på Medicinkliniken och jag kramade om och åkte hem. 

Morö Backe 02.00. Det lyser så fint... Haha! Nej, det var bara vid korsningen och de brukar alltid lysa. Jag tyckte bara att det var lite kul eftersom jag alltid klagar på gatlyset...
 
Idag har syrran hälsat på en trött pappa, pratat med läkaren och fått infarkten bekräftad. Han är ingen stålman just nu så vi får göra det bästa av varje dag. Imorrn ska jag också ägna lite tid åt mamma, handla och åka på lasarettet.

Precis nu borde jag ha gått en promenad men nu tog orken slut och jag ser att det ska mördas i Midsomer om några minuter. Kan bli en lämpligt sätt att avsluta kvällen! Ja, inte med mord - men med TV... Haha!
 
 
 
 
#1 - - Monica Ö :

Hoppas din pappa kryar på sig. Så fint du skrivit om samtalet mellan dig och din mamma ❤️

Svar: Ja, vi hoppas!
Monica Lindgren

#2 - - Leif Granlund:

Hälsa Henry, hoppas han kryar på sig !

Svar: Ja, det ska jag! Han blir glad över all omtanke!
Monica Lindgren

#3 - - MlästnyssSjöström:

Rel.nyss läst i din pappas diktbok - så talar en äkta odalman.

Svar: Ja, dikterna är fantastiska! Ska hälsa!
Monica Lindgren