Sjukbesök och blåbär

Igår blev det ännu ett besök hos pappa! Vi hämtade upp den hulda modern och åkte dit men fick vänta i foajén då han precis hade fått sin lunch - och åt! Så otroligt roligt! När man slutar äta tacklar man snabbt av och han behöver verkligen all näring han kan få.

Mamma hade också med sig nybakta bullar och vi fikade och surrade en stund innan vi bestämde oss för att också gå ut på den fina gården som hör till 26:an.
 

Här har vi rullat fram till det lilla lusthuset som någon från Hjoggböle ritat. Man kan gå in där och sitta och filosofera men igår var det tyvärr låst. Tog några bilder på pappa och mamma men han ville inte kika upp då han nu hade blivit så pass pigg att det enda han funderade på var cigaretter... Haha!


Men en gammal tall som höll på att insjukna fångade hans intresse! 


Och en groupie med glada föräldrar är fint!

Skönt att få träffa honom och prata lite även om han blir trött och till slut måste gå och lägga sig. Han pratade om barnbarnens besök igår och den positiva energi som Max och My sprider är obetalbar!

Hem för att slappa i solen på altanen med min bok. Ja, det är nya hela tiden och jag hinner beta av många på semestern. Kanske måste ha en loppis snart... Maken plockade lite blåbär och jag passade sedan på att få lite motion innan middagen.
 

Nöjd! Inte med farten kanske men om jag lyckas springa lite intervaller under mina 4,5 km så är jag supernöjd! Att jag kommer mig ut är ändå det bästa. 


Sedan blev det middag i uterummet där vi slötittade på TV och Skrållan gjorde detsamma på fåglarna som flög förbi. Hon är väldigt intresserad av fåglar. Kanske måste visa henne fågelboken... Haha!

Efter maten kom så desserten! Ulf älskar blåbär och plockar gärna - åtminstone till sina goda pajer. Nu hade det inte kommit så mycket bär ännu men den första pajen är bara såååååå otroligt god!

Idag är vädret mer tveksamt och lockar kanske hellre till lite städning och pappersarbete. Eller soffhäng... Blir inte många knop känner jag - och inga sjukbesök heller då både mamma och jag känner oss lite förkylda. Pappa blev också återigen flyttad igår afton - tillbaka till Medicin 6 då en annan patient behövde komma på 26:an. Synd då han verkade trivas så bra. Jag gillar inte att de flyttar omkring honom men vi får väl höra hur de tänker imorgon då det är vårdplaneringsmöte. 
 
Nu över till annat pyssel!