Friluftsdag!

Vilken härlig dag det blev! Vaknade tidigt och låg kvar i sängen och memorerade text tills jag glömde bort några rader och var tvungen att stiga upp och kolla i manus och göra kaffe... Såg på FB att syrran med familj skulle åka skridskor så jag letade snabbt fram mina gamla Prinsessgrillor som inte sett en is på 20 år. Måste testas!
 

Vackert ute men kanske lite märkligt ljus. D v s inget alls...


På Nordanå och den fantastiska isbanan som ju verkligen är ett av de bästa Medborgarförslagen! 


My började åka skridskor igår och blir snabbt säkrare. Till en början är det ju skönt att hålla pappa i handen.


Men det är inga problem att åka själv! Var det verkligen så här enkelt? Jag tyckte att jag använde spark och tränade länge - men så hade man ju ganska taskig utrustning där man stundom åkte på lädret... Haha!


Idag började jag med att köra barnvagnen... Här är jag tydligen på gång med en piruett av något slag?


Men han som skulle sova hade nog hört min röst för det lät; "Mona, Mona, Mona..." nere under sufletten... Bara att öppna och inse att det inte skulle bli så mycket sömn för lillebror idag. Pigg!


Han missade också wefien... Det gjorde av någon anledning inte jag. Haha!


Lånade ut mina skridskor till Malin en stund och se sån stil hon har!

Bara liiiiite galen... Haha!
 

Superfin stund med hela familjen! Underbara My!
 

Och underbara Max! Vilka sockergryn!
 

Sedan blev det fika på Nordanå och en tur till Marie-Louise Ekmans utställning i Konsthallen.


Det är alltid kul med konst och roligt att se med barnen som alltid hittar lite andra saker i bilderna. Max hittade också ganska bra in i tavlorna eftersom de hängde så lågt...


Vi skildes åt och jag valde att ta en broarna när jag ändå var nere på stan. Länge sedan sist och högst nödvändigt med motion. 


Skön runda med härligt väder, men när jag kom över på andra sidan älven såg jag på håll ett par herrar som inte såg ut som vanliga söndagsflanerare. När de hörde att jag kom stannade de upp, tittade bakåt och började gå extremt långsamt för att jag skulle hinna ikapp. Det kändes inte bra. Och det fanns inte en själ i närheten...

Kanske är jag paranoid men det var något märkligt med deras beteende. Gjorde en Emilia och plockade fram telefonen och låtsades prata. Till slut såg jag en man komma gående så jag väntade in honom och vi gick tillsammans förbi dem. De pratade ryska eller något annat slaviskt språk och såg kanske inte så särskilt farliga ut - men jag blev bara så där tvärrädd. Hade en obehaglig upplevelse när jag var ung och den har nog satt sina spår. Det var i alla fall en trevlig man jag fick följe med och vi pratade tills han skulle vika av. Eller så blev han kanske bara rädd för mig? Haha! Nåja, skönt med frisk luft i alla fall!

Och hemma hade Ulf börjat installera gamla TV:n i Oskars rum. Han fick, som ni ser, god hjälp av Skrållan... Hon är bra på det mesta. Haha!

Har nu suttit och valt affischbilder, ätit goda rester och ser fram emot sista repdagarna och premiären på torsdag. Det bästa är ju att familjen kommer och många goda vänner. Det känns tryggt. Har pratat med Oskar och messat med Emilia och längtar efter dem - som vanligt!